چطور سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

اغلب افراد پس از مدتی استفاده از تلفن همراه، متوجه کند شدن شارژ باتری خود می‌شوند و این مسئله می‌تواند نگران‌کننده باشد. بیشتر آسیب‌هایی که به باتری گوشی وارد می‌شود، به دلیل به کار بردن روش‌های نامناسب هنگام شارژ کردن باتری گوشی است. استفاده از روش‌های نامناسب باعث کاهش عمر این قطعه و نیاز به تعمیر باتری گوشی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فن آوری و تکنولوژی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما  با به کار بردن چند ترفند ساده می‌توان از تعمیر باتری گوشی جلوگیری کرد و سرعت شارژ آن را افزایش داد. در ادامه این مطلب چند راهکار کارآمد جهت افزایش سرعت شارژ باتری ارائه می‌شود؛

خاموش کردن موبایل

به گزارش کاماپرس، ساده‌ترین و موثرترین روش برای افزایس سرعت شارژ شدن باتری گوشی، خاموش کردن موبایل در حین شارژ دستگاه است. این ترفند به خصوص برای زمانی که فرصت کوتاهی برای اتصال گوشی به شارژر وجود دارد، بسیار کاربردی است. با خاموش کردن دستگاه، موبایل مقدار بیشتری شارژ خواهد شد و هیچ انرژی از باتری مصرف نمی‌شود.

اگر به هر دلیلی تمایلی به خاموش کردن گوشی نداشتید، بهتر است تا در حین شارژ دستگاه از آن استفاده نکنید. فعال کردن حالت پرواز یا Airplane Mode یکی دیگر از ترفندهایی است که تمام قابلیت‌های ارتباطی گوشی را غیرفعال می‌کند، بدون آن که دستگاه خاموش شود. به همین دلیل، سرعت شارژ شدن باتری افزایش پیدا می‌کند.

آریاک سفر

فعال کردن حالت ذخیره انرژی

گوشی‌های اندروید و آی.اُ‌.اس حالتی به عنوان Power Saving Mode یا حالت ذخیره‌سازی انرژی در تنظیمات خود دارند. زمانی که این حالت فعال می‌شود، تمام تنظیمات گوشی به طور خودکار در حالت بهینه قرار می‌گیرد تا مصرف شارژ باتری را به حداقل برساند.

بنابراین، یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود تا تعمیر باتری گوشی به ندرت انجام شود، فعال کردن این حالت است. با فعال‌سازی ذخیره‌سازی انرژی، نور نمایشگر گوشی به حداقل حالت ممکن کاهش می‌یابد و بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی موبایل متوقف می‌شود.

قرار دادن گوشی در مکان خنک

گرما تاثیر قابل توجهی بر عمر باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری دارد. زمانی که دستگاه در معرض گرما قرار بگیرد، بخشی از انرژی ذخیره شده به صورت خودکار در اثر گرما هدر می‌رود.

به همین خاطر توصیه می‌شود تا در حین شارژ کردن گوشی، دستگاه در یک مکان خنک قرار بگیرد. همچنین، خارج کردن گوشی از کیس یا کاور می‌تواند به خنک‌تر شدن دستگاه کمک بسزایی کند.

استفاده از شارژر دیواری

برای محافظت از باتری گوشی بهتر است تا دستگاه با رایانه یا اتومبیل شارژ نشود. استفاده از این دو روش، باعث آسیب به باتری در دراز مدت شده و سرعت شارژ شدن گوشی را کاهش می‌دهد. همچنین، استفاده از سیم شارژر با کیفیت، یک نکته بسیار مهم در افزایش سرعت شارژ است.

اگر از سیم شارژر مناسب استفاده نشود، سرعت و کیفیت شارژ شدن باتری موبایل به شدت کاهش می‌یابد. استفاده از شارژر و آداپتور اورجینال هم یکی از روش‌های مهم برای بالا بردن عملکرد باتری است.

عدم استفاده از شارژ بی‌سیم

یکی از قابلیت‌های جالب گوشی‌های جدید، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. با استفاده از این امکان، بدون نیاز به سیم شارژر می‌توان گوشی را شارژ کرد و این کار صرفاً با قرار دادن دستگاه بر روی یک پد خاص انجام می‌شود. استفاده از این قابلیت باعث اتلاف بخش زیادی از انرژی شده و سرعت شارژ شدن را کاهش می‌دهد.

تعمیر باتری گوشی

باتری‌هایی که امروزه در گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاده می‌شود، باتری‌های لیتیوم یونی هستند. در حال حاضر این نوع باتری‌ها بهترین عملکرد را دارند؛ اما کم شدن تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی مهم‌ترین عیب آن است. به همین دلیل، پس از گذشت مدت زمانی (معمولاً پس از دو سال) توان شارژدهی و ظرفیت باتری به شدت افت می‌کند. این اتفاق، یک امر طبیعی است و بهتر است تا در این زمان، باتری گوشی تعویض شود.

اغلب گوشی‌های هوشمند امروز از بدنه‌ای یکپارچه ساخته شده‌اند و به همین دلیل، کاربران نمی‌توانند خودشان به راحتی باتری را تعویض کنند. بنابراین، اکیداً توصیه می‌شود تا تعویض باتری گوشی به یک تعمیرکار حرفه‌ای موبایل سپرده شود تا از وارد شدن آسیب‌های احتمالی به دستگاه جلوگیری شود.

یکی از دغدغه‌های مهم افراد، حفاظت از اطلاعات شخصی تلفن همراه‌شان است و معمولاً از سپردن گوشی به تعمیرکار خودداری می‌کنند. برای این منظور، بهتر است تا تعویض باتری گوشی در محل صورت بگیرد تا نگرانی از بابت فاش شدن اطلاعات شخصی از بین برود. هوم سرویز، بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین مرجع خدمات آنلاین و تعمیرات در محل است که با به کارگیری تعمیرکاران مجرب و متعهد توانسته رضایت مشتریان خود را در به بهترین شکل جلب کند. با ثبت سفارش آنلاین در هوم سرویز، به راحتی می‌توان از قیمت تعویض باتری گوشی و سایر خدمات مطلع شد.

مشتریان می‌توانند پس از مقایسه تعرفه‌ها، با اطمینان کامل تعویض باتری گوشی در محل را به همیاران متخصص هوم سرویز بسپارند. تعمیرات انجام شده توسط همیاران هوم سرویز، یک هفته گارانتی واقعی دارد و گارانتی تعویض قطعات موبایل، یک ماهه است. خدمات پشتیبانی هوم سرویز از ابتدای ثبت سفارش تا انتهای کار، پشتیبان مشتریان خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز