چطور بیت کوین بخریم؟

بیت کوین در سال‌های ابتدایی ظهورش به کیمیاگری شبیه بود و کمتر کسی آن را می‌پذیرفت. بازار اولین رمزارز در روزهای نخست به دلیل بی‌اعتمادی‌ها کساد بود، تا زمانی که ارزهای دیجیتال دیگری‌ با ایده بیت کوین یعنی رمزنگاری به دنیای واقعی پا گذاشتند.

با گذشت ۱۲ سال از  معرفی بیت کوین توسط فرد ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو و با پیدایش انواع گوناگونی از رمزارزها،‌ این بازار جان تازه‌ای گرفته است. این روزها بیت کوین را یکی از دارایی‌های ارزشمند و محبوب برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. حتی اگر تا به حال در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، احتمالا نام بیت کوین را شنیده‌اید. بیت‌ کوین رایج‌ترین رمزارز در دنیاست و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز مانند همتایان خارجی‌شان علاقه زیادی به این ارز دیجیتال دارند.

فرقی ندارد سرمایه‌گذاری‌های  کلان انجام می‌دهید یا تنها بخشی از سرمایه خود را ارز دیجیتال می‌خرید؛ در هر صورت بیت کوین یکی از گزینه‌های شناخته شده برای سرمایه‌گذاری است.

چطور می‌توان بیت کوین خرید؟

سرمایه‌گذاران مختلف با اهداف متنوعی به سمت خرید بیت کوین کشیده می‌شوند. ممکن است یک سرمایه‌گذار رمزارزی تنها با هدف گسترش فناوری و باور به  آینده بهتر به  ارزهای دیجیتال علاقه نشان دهد. قانون‌گذاری‌هایی که در زمینه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان در حال انجام است، ورود به دنیای رمزارزها را سخت‌تر کرده و به نظر می‌رسد تعداد افرادی که به این سمت کشیده می‌شوند را کاهش می‌دهد. با اینکه خرید و فروش بیت کوین به دلیل عدم قانون‌گذاری‌ مناسب کاری طاقت‌فرسا و دشوار است، سامانه‌هایی برای سهولت این کار راه‌اندازی شده‌اند.

آریاک سفر

هر چند بیت کوین در ایران به عنوان یک رمزارز به رسمیت شناخته شده و در  آذر ماه سال ۱۳۹۸ قانون‌گذاران از ایجاد قانون‌هایی برای آن خبر داده‌اند؛ اما هنوز هم نگاه قانون‌گذاران ایرانی به اولین ارز دیجیتال منفی است.

سامانه‌های آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال در همین فضای خاکستری به کار خود ادامه می‌دهند. این سامانه‌ها و صرافی‌های آنلاین تمام سعی خود را برای انجام تراکنش‌های رمزارزی با سرعت و امنیت بیشتر می‌کنند.

راه‌های دیگری نیز به غیر از معامله بیت کوین و دیگر رمزارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد؛ ولی مسلم است که خرید و فروش رمزارز در جایی به‌جز سامانه‌های معتبر دردسرهای بسیاری به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر عده‌ای از سرمایه‌گذاران رمزارزی برای آن‌که هزینه‌های کمتری را در انجام تراکنش‌هایشان پرداخت کنند،‌ دست به هر کاری می‌زنند. کلاهبرداران نیز در کمین این افراد نشسته و با ارائه پیشنهاداتی آن‌ها را ترغیب به خرید و فروش رمزارز در بسترهای نامعتبر می‌کنند. در صورت عدم اعتماد به سامانه‌های معتبر، سرمایه‌گذاران خسارات زیادی را متحمل خواهند شد. در نتیجه، اولین قدم برای خرید و فروش اتریوم یا هر رمزارزی، مراجعه به سامانه‌های آنلاین معامله رمزارزهاست.

تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارند،‌ راه را برای سرمایه‌گذاران ایرانی رمزارز دشوارتر کرده‌اند. با این همه، نباید فراموش کرد که همین ارزهای دیجیتال روش مناسبی برای دور زدن تحریم‌ها و ارزآوری به حساب می‌آیند. وقتی صحبت از صرافی معتبر می‌شود، نگاه خریداران ارزهای دیجیتال به سمت صرافی‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی می‌چرخد. اگرچه خرید و فروش رمزارز از صرافی‌های معتبر جهانی یک رویا نیست، اما سرمایه‌گذاران ایرانی در حال حاضر با توجه به شرایط موجود نمی‌توانند از طریق این صرافی‌ها اقدام به خرید بیت کوین کنند.

بسیاری از صرافی‌های معتبر جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال، ایران را تحریم کرده‌اند. تحریم‌های موجود علیه ایران سبب شده تا حساب کاربری سرمایه‌گذاران ایرانی در صرافی‌های جهانی مسدود شود. برخی از سرمایه‌گذاران اقدام به خرید و فروش بیت کوین از طریق این صرافی‌ها کرده و در نهایت با مسدود شدن حساب‌هایشان،‌ سرمایه خود را از دست داده‌اند.

مزایای استفاده از صرافی‌های ایرانی رمزارز چیست؟

سامانه‌های محلی علاوه بر اینکه رابط کاربری موثرتری دارند،‌ به کاربران ایرانی این اجازه را می‌دهند تا با پول رایج این کشور اقدام به خرید و فروش رمزارز کنند. قیمت خرید و فروش رمزارز در صرافی‌های مختلف نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد و برخی از سامانه‌ها با ارائه قیمت کمتری به کاربران خود رمزارز می‌فروشند.

صرافی‌های معتبر ایرانی رمزارز، شما را از وسوسه خرید و فروش بیت کوین با کمک گروه‌های غیرمعتبر تلگرامی دور می‌کنند. کلاهبرداری‌های زیادی در بستر این گروه‌های موجود در تلگرام صورت گرفته و سرمایه بسیاری از افراد را بر باد داده است. استفاده از صرافی‌های ایرانی رمزارز،‌ خرید بیت کوین با سهولت و امنیت بیشتر را فراهم می‌کند. برخی از افراد دستگاه ماینینگ دارند و استخراج بیت کوین انجام می‌دهند. این دسته از  افراد یا به عبارت بهتر استخراج‌کنندگان رمزارز نیز با کمک صرافی‌های داخلی به راحتی می‌توانند بیتکوین‌هایی که استخراج کرده‌اند را به فروش برسانند. بنابراین، کسانی که بیت‌ کوین استخراج می‌کنند با همکاری صرافی‌های ایرانی رمزارز می‌توانند بیتکوین‌های خود را به سادگی معامله کنند.

مراحل خرید و فروش بیت کوین

نحوه خرید بیت کوین در صرافی‌های رمزارز معتبر ایرانی به این صورت است که شما ابتدا در سایت ثبت نام می‌کنید،‌ سپس فرایند احراز هویت را انجام داده و پس از تایید  بیتکوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خرید و فروش می‌کنید. بیتستان یکی از همین سامانه‌های امن خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران است که با پشتیبانی شبانه روزی در هفت‌ روز هفته،‌ خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌کند. برای شروع به خرید ارز دیجیتال در بیتستان، کافی است وارد سایت بیتستان شده و پس از انجام فرآیند احراز هویت،‌ رمزارز مورد علاقه خود را انتخاب و معامله کنید.

مرتبط با : بیتستان
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز