چطور ارز اربعین بگیریم؟

امیر هامونی، مدیرعامل بازار متشکل ارز، اعلام کره که تخصیص ارز اربعین از روز ششم شهریورماه در بانک‌ها آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به پنج بانک ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات مسئول برای این امر مراجعه داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا، قبل از بسته شدن مرزها هامونی بیان کرده به منظور خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین، برنامه‌ای تبیین شده تا افراد از شهر و استان مبدا خرید ارز داشته باشند و این کار را به روزهای آخر سفر موکول نکنند. به گفته این مقام مسئول صرافی‌ها از یک هفته پیش کار تخصیص ارز اربعین را شروع کردند. بنابراین اکنون بالغ بر 900 شعبه بانکی و صرافی برای خدمت رسانی به مردم تجهیز شده‌اند. میزان ارز اربعین قابل تخصیص به هر فرد، 100 دلار اعلام شده است. در صورت تامین دینار براساس موجودی بازار کشور، تخصیص این 150 هزار دینار، معادل 100 دلار، اتفاق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین شامل کارت ملی، شماره تلفن همراه و کارت بانکی به نام متقاضی است. هم اکنون نرخ دلار بازار متشکل بین محدوده 28 هزار و 300 تومانی تا 28 هزار و 500 تومانی نوسان دارد. براساس حداکثر نرخ دلار بازار متشکل، اکنون برای خرید 100 دلار ارز اربعین باید 2 میلیون و 850 هزار تومان هزینه شود.

آریاک سفر

در این شرایط بانک‌ها ارز اربعین می‌فروشند؟

در حال حاضر شرایط سیاسی کشور عراق و وضعیت به وجود آمده باعث شده تا سفر زائران اربعین در هاله‌ای از ابهام باشد. روز گذشته سفر زمینی به عراق لغو و تمامی مرزهای زمینی ایران با این کشور بسته شد. امروز صبح نیز سرپرست فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که پروازهای هواپیمایی ایران به این کشور تا اطلاع ثانوی لغو است و مسافران به منظور تعیین وضعیت یا دریافت هزینه‌های پرداختی خود می‌توانند به آزانس مربوطه مراجعه کنند.

اما ساعاتی پیش برخی منابع خبری غیررسمی از باز شدن مرزهای زمینی عراق خبر دادند که استانداری خوزستان این موضوع را تکذیب کرد. معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان نیز اعلام کرده که هنوز مرزهای استان خوزستان بسته است و تاکنون درخصوص عبور زائران تصمیم جدیدی اعلام نشده است.

استانداری ایلام نیز خبر تداوم بسته بودن مرزهای این کشور را تایید و بیان کرد این استان آمادگی دارد تا در صورت بازگشایی مرزی، شرایط اعزام زوار را به عراق فراهم کند.

با وجود لغو سفرهای زمینی و هوایی عراق، هنوز خبری درخصوص عدم پرداخت ارز اربعین اعلام نشده و به نظر بانک‌های عامل این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز