چشم امید چینی‌ها به پیشتازی در تولید خودروهای برقی

خودروی برقی

با وجودی که صنعت خودروسازی چین حرف تازه‌ای در تولید خودروهای سوخت فسیلی در جهان نداشته است اما وضعیت چینی‌ها درساخت اتومبیل‌های برقی متفاوت خواهد بود.

به گزارش کاما پرس به نقل از اکونومیست، در کارخانه‌ای در حاشیه بندرگاه ونزلو(جنوب شرقی چین)،یک اهرم ماشینی محکم، ورق شیشه‌ای خمیده‌ای را برمی دارد و آن را آهسته درمحفظه شیشه جلوی اتومبیل قرارمی دهد و سپس به عقب برمی‌گردد و دوباره این کار را بر روی اتومبیل‌های دیگر انجام می‌دهد.گاهی اوقات برای گروهی از نیروهای انسانی کارخانه، آهنگ‌هایی درزمان استراحتشان پخش می‌شود. این کارخانه”wm” نام دارد. درانتهای خط تولید این کارخانه، برند جدیدی در زمینه تولید اتومبیل‌های برقی معمولی و  آفرود متولد شده است که میزان تولیدش درهرساعت 16 اتومبیل است. این کارخانه در حال حاضر، یک مدل اتومبیل تولید می‌کند. اسم چینی این ماشین”ویما” به معنی “اسب قدرتمند” و اسم غربی آن کلمه آلمانی “ولت میستر”و معنی این کلمه “قهرمان جهان” است.

مدیران اجرایی در صنعت ماشین‌سازی برقی چین باوردارند که این مدل ماشین، شانس بیشتری برای جهانی شدن نسبت به ماشین‌های سوختی قدیمی دارد و این موفقیت بزرگی برای شرکت اتومبیل‌سازی چینی است. اگرچه ساخت نیروگاه هسته‌ای درچین ممکن است بازار جهانی را تحت‌الشعاع قراردهد اما تولید ماشین‌های سوختی داخلی، حتی بازار خود کشور چین راهم نمی‌تواند تحت تاثیر بگذارد. شرکت‌های چین همانند “دابلیو ام”به واقعیتی وابسته هستند و باوردارند و این به این معناست که آن‌ها می‌توانند به تولید اتومبیل‌های سوختی پایان دهند و مدیریت صنعت جدیدی را بر عهده بگیرند. این شرکت‌ها تنها روزنه امید صنعت اتومبیل‌سازی چین هستند. برخی از شرکت‌های اتومبیل‌سازی حدود 16 ماه است که ورشکست شده‌اند. فروش اتومبیل‌های برقی چینی با کاهش کمک‌های مالی دولت درسال 2019 کاهش یافته است. امروزه، این نوع اتومبیل‌ها فقط %7 بازار جهان را تشکیل داده‌اند اما چین، 1.5 میلیون خودرو برقی در سال تولید می‌کند و بزرگ‌ترین صنعت اتومبیل برقی جهان را در اختیار دارد. دولت چین خواستار این است که چین در آینده پیشتاز اتومبیل‌های برقی در جهان شود.

آریاک سفر

 

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز