چرم مشهد به 5 قاره جهان محصول صادر می ‌کند

چرم مشهد-کاماپرس

چرم مشهد تاکنون هفت بار پیاپی تندیس زرین برند محبوب ایرانی را از جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان دریافت کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه به معرفی چرم مشهد و پیشینه این مجموعه می‌پردازد؛

* چرم مشهد از دهه ۹۰ شروع به همکاری با لوئیجی آمبرجیو، طراح بین‌المللی برندهای لویی ویتون و شنل و استاد فشن دانشگاه میلان کرد که علاوه بر طراحی کیف‌های این برند به آموزش کارکنان نیز پرداخت. همچنین یک طراح ترکیه‌ای، جهت همکاری و طراحی لباس‌های این برند، به مدت یک سال در مشهد اقامت داشت.

* چرم مشهد یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هلدینگ مشهد است که در سال ۱۳۷۵ توسط مهندس حمیدی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع تاسیس شد. بابک مصری، مدیرعامل این مجموعه، فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی دانشگاه تهران و رشته ام.بی.ای در کانادا است.

آریاک سفر

* چرم مشهد در دهه ۹۰ شروع به اضافه کردن رنگ به تولیدات چرمی خود کرد و تا به امروز دارای تنوع ۱۲ رنگ در محصولات است. سرمایه اولیه این شرکت در دی‌ماه سال ۱۳۷۵ تنها ۱۰۰ میلیون تومان بود که امروزه به ۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

* طبق ادعای این مجموعه، چرم مشهد تا پایان سال ۱۳۹۸، ۷۲ شعبه در سراسر کشور تاسیس کرده که نیمی از این تعداد در استان‌های تهران و مشهد متمرکز شده‌اند و بقیه در گرگان، ارومیه، زاهدان، رشت، یزد، اصفهان، بروجرد، اردبیل، شهرکرد، بجنورد، سمنان، بوشهر بابلسر، بابل، قم، کرج، کرمان، اراک، همدان، شیراز، مراغه، یزد، تنکابن، اهواز و تبریز واقع هستند. این شرکت همچنین در پنج قاره دنیا دارای نمایندگی فروش است.

* تعداد کارکنان چرم مشهد از آغاز تاکنون ۱۰ برابر شده و به دو هزار نفر رسیده که از این تعداد ۹۰ درصد آنها از ابتدای کار با این شرکت همراه بوده‌اند و در آستانه بازنشستگی هستند.

* چرم مشهد علاوه بر مدل‌های مختلف کیف، کفش و کمربند زنانه و مردانه دارای محصولات مراقبت از چرم و جیر مانند انواع براق کننده، واکس، تمیز کننده ارگانیک، احیا و مراقبت کننده، فوم تمیزکننده‌ کربنی و برس پولیش است.

* از پرفروش‌ترین محصولات این برند می‌توان به کفش زنانه پاشنه بلند مدل جی2546، کفش مردانه جی2542، کیف دوشی مدل اس5204 و کفش کتانی مدل جی6152 اشاره کرد.

* مشتریان در اولین خرید خود از فروشگاه‌های چرم مشهد، به مدت یک سال عضو باشگاه مشتریان این برند می‌شوند و با توجه به مبلغ خرید خود در یکی از دسته‌های کلاسیک، برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماس قرار می‌گیرند که هر یک دارای تخفیفات و مزایای خاص خود برای خریدهای بعدی است.

* تمامی محصولات چرم مشهد به جز کفش و کمربند دارای یک سال گارانتی و چهار سال خدمات پس از فروش هستند. به این معنی که در صورت بروز عیب در آن‌ها تا چهار سال به‌طور رایگان توسط این شرکت قابل تعمیر هستند. کفش‌های این برند فاقد گارانتی اما در صورت بروز مشکل، دارای قابلیت مرجوعی هستند و کمربندهای چرم مشهد نیز تا 6 ماه ضمانت تعمیر رایگان دارند.

چرم مشهد-کاماپرس

* دباغی و چرم‌سازی باعث تولید مواد شیمیایی مانند کروم می‌شود که ورود آنها به محیط زیست تاثیرات جبران‌ناپذیری دارد. چرم مشهد با بهره‌گیری از دستگاه بازیافت کروم، این آسیب را به حداقل رسانده و در کنار آن از روش‏های سنتی توسط مواد گیاهی استفاده می‌کند. این مجموعه همچنین با روش‌های تصفیه فاضلاب و استفاده از هسته میوه درخت نخل و پوست نارگیل برای تولید دکمه درصدد کاهش اسراف برآمده است.

* چرم مشهد برای تولید محصولات خود از دستگاه‌های چرم‌سازی ایتالیایی و دستگاه‌های دوزندگی آلمانی استفاده می‌کند و مهندسان آن جهت به‌روزسازی تکنولوژی این مجموعه به نمایشگاه‌های بین المللی و دوره‌های آموزشی اعزام می‌شوند.

* این برند در سال ۱۳۸۸ لوح تقدیر برترین پوشاک را دریافت کرد و در سال ۱۳۹۱ به عنوان واحد نمونه صنعتی در حوزه تولید چرم شناخته شد. چرم مشهد در همان سال گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌‌کنندگان را نیز دریافت کرد. این مجموعه در سال‌های ۱۳۹۲ تا 1397، به جز یک سال، تندیس برند محبوب مصرف‌کنندگان را دریافت کرد.

* چرم مشهد در سال ۱۳۹۴ با سرمایه ۱۳ میلیارد تومانی به بازار دوم فرابورس راه پیدا کرد و عرضه سهام خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد.

* ایسنا، چرم مشهد را به عنوان یکی از پایه‌گذاران تولید گسترده محصولات چرمی در ایران معرفی کرده که نقش زیادی در توسعه فرهنگ استفاده از محصولات چرمی داشته است.

علاقمندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این مجموعه به وبسایت و شبکه‌های اجتماعی برند چرم مشهد مراجعه کنند.

نویسنده:زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

مرتبط با : چرم مشهد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز