چرا یورو ارزان شد؟

قیمت یورو در روزهای اخیر افت شدیدی داشته است. این در حالی است که دلار همچنان روند صعودی خودش را به صورت آهسته و پیوسته طی می‌کند.
به گزارش کاماپرس، به اعتقاد کارشناسان با تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی، قیمت یورو و سایر ارزهای مهم مانند پوند افت کرده است. این افت قیمت باعث شده تا نرخ برابری یورو در مقابل دلار به پایین‌ترین میزان خود در 20 سال گذشته برسد.
ادامه جنگ اوکراین و بحران انرژی در اروپا و جهان از جمله سایر دلایل افت 1.5 درصدی قیمت یورو هستند.

رشد 27 تومانی دلار در بازار رسمی
دیروز در بازار رسمی ایران، دلار 27 تومان – معادل 270 ریال – افزایش داشت. دلار در صرافی ملی با قیمت ۲۷ هزار و ۸۲۸ تومان مبادله شد. قیمت دلار متشکل نیز ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان بود.

طلا رشد کرد
قیمت اونس طلا عصر دیروز تقریبا ۸ دلار از دیروز بالاتر بود. این فلز گران بهای جهانی امروز با ۱۷۴۳ دلار مبادله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش مانند چهارشنبه در سرازیری قرار داشت. طلا دیروز ۵ هزار و ۸۰۰ تومان پایین تر از چهارشنبه و با قیمت ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.
قیمت سکه هم دیروز بین کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان معامله شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۱۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. با این حساب، حباب سکه به 16 درصد رسیده است. فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از ۲ میلیون تومان شده است.

آریاک سفر

 

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز