چرا گوشی شیائومی ارزان است؟ / قیمت روز 9 آبان 1401

قیمت گوشی شیائومی در مقایسه با سایر برندها، بسیار کمتر است. این برند موبایل‌هایی با قدرت بالا، اما با قیمتی ارزان‌تر از سایر برندها تولید می‌‌کند. اما واقعا علت این ارزانی چیست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان است. شیائومی علاوه بر سهم کلی خود در بازار، رکورد جهانی گینس را برای فروش بیش‌ترین گوشی هوشمند توسط یک شرکت در یک بازه زمانی 24 ساعته دارد.

دلایل ارزان بودن گوشی شیائومی

طبق گزارشات، شیائومی در سال 2021، با پشت سر گذاشتن اپل، به دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. محبوبیت گوشی شیائومی از عوامل متعددی نشات می‌گیرد، که کمترین آن شباهت به اپل است. البته شباهت آن به اپل تنها نیمی از معادله است. این شرکت موفق می‌شود سخت‌افزاری مشابه اپل را با قیمتی بسیار پایین‌تر ارائه کند. همین موضوع باعث تعجب خیلی‌ها می‌شود که چگونه این کار را انجام می‌دهد.

یکی از دلایل اصلی ارزان بودن گوشی شیائومی این است که این شرکت سود کمتری را بابت فروش هر موبایل دریافت می‌کند. سیاست این برند فروش بالا در ازای سود کم است. برای مثال، آیفون برای فروش هر گوشی، حدود 60 در صد سود می‌کند. اما سود شیائومی در ازای هر گوشی، فقط حدود 9 درصد است. شیائومی با این سیاست، سود کم را با فروش بالا، جبران می‌کند.

آریاک سفر

یکی دیگر از عواملی که ممکن است در قیمت پایین گوشی شیائومی نقش داشته باشد، حریم خصوصی این شرکت است. طبق گزارشات منتشر شده، مرورگر وب که به صورت پیش‌فرض با دستگاه‌های شیائومی عرضه می‌شود، تمام فعالیت‌های مرور آنلاین کاربر را حتی زمانی که در حالت «ناشناس» استفاده می‌شود، ثبت می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت با جمع‌آوری این داده‌ها، قصد دارد اطلاعات بیشتری از زندگی کاربرانش داشته باشد. بدون شک این اطلاعات در تولید محصولات جدید این برند بی‌تاثیر نخواهد بود.

شیائومی یکی از چهار سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان از نظر سهم بازار است؛ پس از اپل، سامسونگ و هواوی. فروش شیائومی با دستگاه‎های ارزان قیمتی است که بسیاری از ویژگی‌های مشابه گوشی‌های هوشمند رده بالا را دارند. محصولات شیائمی از نظر کیفیت، همانند محصولات شرکت‌های مطرح بازار عمل می‌کند. در ادامه لیست قیمت برخی از گوشی‌های قیمت مناسب شیائومی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه همراه
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز