چرا پروازهای چین متوقف نشد؟

کرونا چالش بزرگ جهانی که از آغاز سال جدید میلادی گریبان گیر دنیا شده حواشی گسترده ای را در سراسر دنیا و ایران با خود به همراه داشته و پرسش‌هایی همچون چرایی متوقف نشدن پروازهای چین به ایران در بحبوحه همه گیری این بیماری را نیز ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس؛ کرونا، ویروسی است که تا به امروز بیش از 2میلیون و 190 هزار نفر را درگیر خود کرده است.قرنطینه از مبدا، لازمه مقابله با ویروس های همه گیری چون کرونا است،اقدامی که چه بسا اگر از ابتدای شیوع بیماری با جدیت صورت می گرفت امروز بیش از 147 هزار کشته برجای نمی گذاشت.

با شروع کرونا در شهر ووهان چین واکنش ها نسبت به توقف ارتباط با این کشور بالا گرفت و مسئولین کشور در حالی از توقف پروازها به چین سخن می‌گفتند که در شبکه های اجتماعی تصاویری از حضور هواپیمای ماهان در شهر مرکز بیماری یعنی ووهان منتشر می شد.در آن زمان، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر از توقف کلیه پروازهای مسافری به چین از 11 بهمن 98 داد.

شرکت هواپیمایی ماهان می‌گوید در فاصله ۱۲ تا ۱۶ بهمن هم چهار پرواز به مقصد شهرهای پکن، شانگهای، گوانگجو و شنزن داشته که همه “بر اساس مصوبه هیئت دولت و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری” انجام شده است.همچنین ماهان در واکنش به این اخبار از درخواست‌های مکرر وزارتخانه‌های خارجه و بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر بازگرداندن دانشجویان نخبه و ایرانیان گرفتار‌ آمده در چین خبر داد.با این وجود بازهم خبرهای ضد و نقیضی از حضور مجدد ماهان در چین منتشر می شد.

آریاک سفر

نمکی: از اواخر دی ماه خواستار قطع پروازهای چین شدم!

با اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان بهداشت جهانی و نیاز به مقابله همه‌جانبه با کرونا، انتقادها نسبت به عملکرد وزارت بهداشت در عرصه پیشگیری از ورود ویروس به کشور افزایش یافت. انتقاداتی که عمدتا به عدم توقف پروازها و ورود مسافرین خارجی باز می‌گشت. نمکی، وزیر بهداشت دیروز در پاسخ به این انتقادات از درخواست این وزارتخانه برای قطع پروازهای چین از اواخر دی‌ماه ۹۸ خبر داد و گفت: “از همان روزی که در اواخر دی‌‌ ماه در کشور چین مورد بیماری اعلام شد، اینجانب تقاضای تشکیل جلسه اورژانسی و در روز تعطیل با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور کردم تا پروازهای مستقیم از چین به کشورمان و بالعکس قطع شود.”

شورای عالی امنیت ملی به موضوع پروازهای چین ورود کند

در این میان سخنان ضد و نقیض مسئولان و عدم توقف این پروازها به جایی رسید که بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، خواستار ورود شورای عالی امنیت ملی ایران به موضوع “عدم توقف پروازهای چین” شده است. پارسایی در ادامه از ترانزیت مسافران توسط ایرلاین ها انتقاد کرده و افزود: قرار بود این پروازها تنها برای آوردن دانشجویان و ایرانیان از چین برقرار باشد ولی ما شاهد برقراری پروازهای چین بودیم و ایرلاین‌های ایران به صورت ترانزیت مسافرهای چین را از کشورهای دیگر منتقل می‌کنند. علاوه بر این دیداری که مدیر ایرلاین ماهان با سفیر چین داشت و برای ادامه‌ همکاری با این کشور اعلام آمادگی کرد نشان از این دارد که سازمان هواپیمایی بر زیرمجموعه‌های خود تسلطی ندارد.

با تمام این تکذیب ها و تاییدها در نهایت نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که  با وجود واضح بودن خطر عدم توقف پروازهای چین و هشدارها و درخواست های مکرر وزارت بهداشت مبنی بر توقف این پروازها ، کرونا به صورتی که هنوز مبهم است از کشور چین وارد ایران شده و تا امروز 79 هزار و 494 نفر را مبتلا کرده و بیش از 4 هزار نفر از هم وطنان ما را نیز به کام مرگ فرو برده است.

مرتبط با : ماهان ایر
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز