چرا هنگام تعویض تسمه تایم ال 90 ، بلبرینگ ها را هم باید عوض کرد؟ + قیمت لوازم یدکی ال نود

تسمه تایم یک قطعه پلاستیکی است که رابط میان میل‌سوپاپ و میل‌لنگ است. تسمه تایم طوری تنظیم می‌شود که همزمان با چرخش میل‌لنگ خودرو، میل‌سوپاپ هم بچرخد. به طور حتم، بسیاری از افراد در هنگام خرید و پرداخت قیمت لوازم یدکی ال 90 با کیت تسمه تایم مواجه شده‌اند که بیش از خرید صرفا تسمه تایم هزینه دارد. به همین خاطر این سوال پیش می‌آید که کیت تسمه تایم ال نود باید خریداری شود یا خرید تسمه تایم کافی است؟ اصلا کیت تسمه تایم ال 90 چیست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تسمه تایم از لوازم حیاتی در پیشرانه خودرو به شمار می‌رود و عمر مفید آن ارتباط مستقیمی با نوع ماشین دارد. تسمه تایم برخی از خودروها مانند ال نود دارای عمر بالاتری نسبت به سایر خودروها هستند. با این حال، توصیه می‌شود که پس از طی کردن 60 هزار کیلومتر یا گذشت 2 سال، تسمه تایم تعویض شود.

چگونه متوجه زمان تعویض تسمه تایم شویم؟

کار اصلی تسمه تایم در تمامی خودروها هماهنگ کردن سرعت چرخش میل‌لنگ و میل‌سوپاپ است. به علاوه، تسمه تایم زمان‌بندی باز و بسته شدن سوپاپ را نیز تنظیم می‌کند.

بسیاری از رانندگان حداقل یکبار پاره شدن تسمه تایم خودروی خود را تجربه کرده‌اند. اغلب اوقات، پارگی تسمه تایم بخاطر فرسودگی این قطعه است؛ اما گاهی هم ممکن است پارگی تسمه دینام و پمپ هیدرولیک علت این اتفاق باشد.

آریاک سفر

علائم اختلال در تسمه تایم شامل: بد عمل کردن موتور، مشکل در اگزوز، مشکل در استارت و حرکت خودرو و از بین رفتن دندانه‌ها است.

کیت تسمه تایم ال 90

رانندگان خودروی ال نود باید توجه داشته باشند که تسمه تایم این خودرو به صورت کیت عوض می‌شود. در واقع، شرکت رنو اعلام کرده است که هنگام تعویض تسمه تایم ال 90 باید بلبرینگ‌های مرتبط نیز، عوض شوند.

البته مالکان این خودرو می‌توانند تسمه تایم را به صورت جداگانه نیز تهیه کنند؛ اما توصیه اکید متخصصان، استفاده از کیت تسمه تایم ال نود است.

همچنین، پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از صدمه دیدن موتور خودرو، هر چند وقت یکبار این قطعه مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت وجود ترک یا پارگی به سرعت تعویض شود.

برند اورجینال لوازم یدکی ال نود کدام است؟

متاسفانه، برندهای تقلبی و متفرقه زیادی در بازار وجود دارد؛ بنابراین، کسب اطمینان از استاندارد بودن تسمه تایم و سایر لوازم یدکی خودرو بسیار اهمیت دارد.

قیمت لوازم یدکی ال نود با توجه به برند تولیدکننده و اصل یا قلبی بودن آن، دارای بازه قیمتی متنوعی است. با این حال، برند فرانسوی آن، سیتروئن، به لحاظ قیمت و کیفیت در صدر جدول قرار دارد. قطعات اورجینال ال نود توسط ایساکو نیز تولید می‌شوند که کیفیت بسیار خوبی دارد.

مجموعه یدک یار، لوازم یدکی ال 90 را به صورت اورجینال و با مناسب‌ترین قیمت به دست مشتریان می‌رساند. به علاوه، این فروشگاه سلامت فیزیکی کالاهای خریداری شده را تضمین می‌کند و مشتریان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مغایرت یا خرابی، کالای خود را مرجوع یا تعویض کنند.

در جدول زیر، قیمت لوازم یدکی ال 90 در برندهای مختلف از مجموعه یدک یار قابل مشاهده است؛

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

 

مرتبط با : یدک یار
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز