چرا مدیریت ساختمان اهمیت دارد؟

با افزایش ساخت آپارتمان‌ها و ساختمان‌های برند بلند مرتبه، مدیریت ساختمان به ‌ویژه در مجتمع‌های بزرگ به بخش جدایی‌ناپذیر و مهم زندگی شهری تبدیل شده است. مدیریت ساختمان و انتخاب مدیر در راستای ایجاد فضایی آرام و منظم و همچنین حل مشکلات بسیار اهمیت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ساکنان آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ، به‌واسطه زندگی در یک ساختمان مشترک و استفاده از فضاهای اشتراکی مانند پارکینگ و دریافت خدمات رفاهی جمعی از جمله نظافت ساختمان، با یکدیگر مرتبط می‌شوند. از این رو مدیریت ساختمان برای ایجاد هماهنگی در استفاده از این فضاها و خدمات و همچنین حفظ نظم و ایجاد شرایطی آرام، ضرورت دارد. در حال حاضر برخی از مجموعه‌های ارائه خدمات مدیریت و راهبری ساختمان، در این راستا به کمک ساکنان ساختمان‌ها آمده‌اند. کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت مدیریت ساختمان و معرفی بهترین مجموعه می‌پردازد.

چرا مدیریت ساختمان؟

هر مجموعه‌ کوچک یا بزرگی، برای ادامه حیات خود نیازمند مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی شده است. ساختمان نیز به‌عنوان یک مجموعه با کاربری مسکونی، اداری یا تجاری که شامل ساکنان متعدد با استفاده‌های گوناگون است، باید از مدیریت ساختمان برخوردار باشد. به‌عبارتی حفظ نظم در ساختمان و تبدیل آن به محیط مناسب برای زندگی یا کار، بدون مدیریت بخش‌ها و امور مختلف آن، امکان‌پذیر نیست.

آریاک سفر

مهم‌ترین بخش‌های مدیریت ساختمان کدام است؟

مدیریت ساختمان، مدیریت بخش‌های مختلف، از دریافت شارژ برای نظافت ساختمان گرفته تا وضع قوانین برای نحوه استفاده از خدمات مختلف را شامل می‌شود. برخی از مهم‌ترین مواردی که باید در مدیریت ساختمان مدنظر قرار بگیرد، شامل اجرای مهمترین تصمیمات عمومی مالکین ساختمان(مصوبات مجامع عمومی)، تعیین قوانین و مقررات در ساختمان و تدوین این قوانین در قالب اساسنامه، اطلاع رسانی قوانین به تمام ساکنین ساختمان، تعیین میزان شارژ ماهیانه مربوط به ساختمان و تفکیک آن برای هر واحد، تعیین هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری از قسمت‌های مختلف ساختمان، انجام بیمه‌های مربوط به ساختمان، رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت‌های موجود در ساختمان، استخدام نگهبان و سرایدار مطمئن برای ساختمان و بسیاری موارد دیگر است.

خدمات مدیریت ساختمان کدام است؟

مدیریت ساختمان شامل خدمات متعددی است که اعضا و مدیر ساختمان باید در برنامه مدیریتی خود نظر داشته باشد. برخی از مهم‌ترین این خدمات در ادامه آمده است؛

مدیریت عمومی ساختمان

مدیریت عمومی ساختمان شامل مدیریت موارد مرتبط با تهیه بیمه‌نامه‌های لازم، بازدید و بررسی دقیق اموال ساختمان، جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با هریک از مالکین، موارد مرتبط با نقل و انتقالات و مستاجرین و انجام امور اداری مرتبط با املاک و مجموعه ساختمانی است.

مدیریت بودجه و هزینه‌های ساختمان

مدیر ساختمان در جریان مدیریت ساختمان باید بتواند میزان شارژ دریافتی از مالکان ساختمان و بودجه را مطابق با کلیه هزینه‌های ثابت و متغیر، پرداخت تمام قبوض، ذخیره اضطراری، هزینه‌های ناگهانی ناشی از تعمیر و مانند آن، مدیریت کند.

حفاظت و نگهداری از ساختمان

ساختمان و امکانات رفاهی موجود در آن مانند آسانسور، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی از جمله روشنایی، آنتن مرکزی، آیفون، تجهیزات مرتبط با خدمات رفاهی در ساختمان‌های بزرگ مانند سیستم های استخر، اسپا و اتاق ورزش، سیستم اعلام و اطفاء حریق، سیستم BMS و هوشمند، سیستم حفاظتی ، امنیتی، دوربین‌های مداربسته و غیره، در طول زمان و در اثر استفاده ممکن است دچار خرابی شوند. نگهداری و محافظت از این تجهیزات به‌شکل متعارف و تعمیر فوری آن‌ها در صورت خرابی بخش مهمی از مدیریت یک ساختمان است.

جذب و استخدام نیروی انسانی

اداره ساختمان‌های بزرگ نیازمند جذب نیروی انسانی متخصص برای انجام امور مختلف آن است. از جمله نیروهای موردنیاز در یک ساختمان می‌توان به مدیر اجرایی ، لابی‌من و لابی ومن ، بل بوی ، نگهبان و سرایدار، باغبان، ، آشپز و باریستا، نظافت و خانه‌داری، سرویس کار تاسیسات و مانند آن‌ها اشاره کرد. جذب و استخدام این نیروها و همچنین آموزش به آن‌ها در صورت نیاز با مدیریت ساختمان است.

مدیریت ساختمان با مدیریتو

مدیریت ساختمان‌های بزرگ و برند برخلاف ساختمان‌های کوچک‌تر از عهده خود اعضای ساختمان برنمی‌آید و نیازمند استفاده از خدمات یکپارچه و تخصصی در این حوزه است. مدیریتو به‌عنوان یک استارتاپ تخصصی و معتبر در حوزه مدیریت ساختمان در شهر تهران، خدمات ویژه‌ای را در این زمینه ارائه می‌کند. با استفاده از خدمات مدیریتو می‌توانید، مدیریت ساختمان یا مجتمع خود را به شکل حقوقی به این مجموعه سپرده و از خدمات یکپارچه آن بهره‌مند شوید. این مجموعه انواع سیستم‌های مدیریتی را متناسب با نیاز شما در ساختمان به‌صورت تمام وقت یا پاره وقت پیاده‌سازی می‌کند. از دیگر خدمات ساختمانی مدیریتو می‌توان به نظافت مشاعات، سرویس و نگهداری آسانسور، راهبری فضای سبز، نیروی آموزش دیده نگهبانی و لابی‌من اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز