چرا سود مجامع با سامانه سجام پرداخت نمی شود؟

لست سکند

اگرچه مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از پرداخت سود مجامع از طریق سامانه سجام استقبال می کند اما با توجه اینکه الزام محکمی برای پرداخت این سود از سوی ناشران بورسی وجود ندارد، آنها از این موضوع تمکین نمی کنند.
به گزارش کاماپرس، الزام مقرراتی برای واریز سود مجامع توسط سامانه سجام وجود دارد، اما این الزام چندان قوی نیست بنابراین لازم است که در مجمع عمومی شرکت‌ها هم، وقتی سود برای سهام تصویب می‌شود به اطلاع سهامداران برسد و اعلام شود که این سود سهام از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی و از طریق شماره شبای سهامداران که در سامانه سجام ثبت شده است، به حساب سهامداران و ذی‌نفعان واریز می‌شود.
به گفته حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از این مرحله باید پول سود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کنند تا ما هم از طریق سجام همان روز به حساب سهامداران واریز ‌کنیم.
او می گوید: تاکنون 10 میلیون نفر از 12 میلیون دارنده کد بورسی سجامی شده‌اند و تاکنون کم‌تر از 10 ناشر و شرکت بورسی سود سهام خود را از طریق سجام واریز کرده‌اند.
فهیمی درباره همراهی شرکت سپرده گذاری مرکزی برای پرداخت سود مجامع از طریق سامانه سجام، می گوید: ما هم موافق این مساله هستیم و حاضریم این بیانیه را امضا کنیم، باید شرکت‌های بورسی یا اصطلاحا ناشران بورسی سود سهام مجامع خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده و تسویه وجوه بدهند، در آن صورت ما ظرف یک روز این سود را بدون کم و کاست به حساب سهامداران واریز می‌کنیم.
واریز بالافاصله سود مجامع
به گزارش فارس من، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه می دهد: تاکنون هر ناشری که سود مجامع خود برای سهامداران را در اختیار ما گذاشته، بلافاصله به حساب سهامداران واریز کرده‌ایم.
فهیمی در مورد اینکه در حال حاضر سود سهام شرکت‌های بورسی چگونه به سهامداران پرداخت می‌شود، می گوید: هر شرکت بورسی یک شماره حساب در بانک مورد نظر خود را اعلام می‌کند و سهامداران با مراجعه به یکی از شعب آن بانک و با اعلام کد ملی خود سود سهام خود را دریافت می‌کند.

انتهای پیام

راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز