چرا داشتن دوربین خودرو ضروری است؟

دوربین‌های مداربسته از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین دستگاه‌های امنیتی هستند. دوربین‌های مداربسته با ثبت تصاویر و ارسال اطلاعات به کاربر، امکان مراقبت از راه دور را مهیا می‌کنند. نصب دوربین‌های مداربسته خطر سرقت را کاهش می‌دهد و در صورت بروز سرقت اطلاعات ثبت‌شده در دوربین روند پیگیری قضایی را بسیار آسان‌تر می‌کند. از دوربین‌ها علاوه بر تامین امنیت عمومی در خیابان‌ها، ساختمان‌های مسکونی و یا فروشگاه‌ها برای تامین امنیت خودرو‌ها نیز استفاده می‌شود. دوربین‌ خودرو با پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌های جدیدی کسب کرده که میزان استفاده از آن‌ها را افزایش داده است. امروزه از انواع دوربین‌های خودرو برای کاربری‌های متفاوت استفاده می‌شود.

دوربین خودرو چیست؟

دوربین‌ خودرو یا دوربین ثبت وقایع خودرو مخصوص خودرو است که می‌توان آن‌ را در قسمت داخلی شیشه جلو، داشبورد یا عقب و کناره‌های ماشین نصب کرد.

دوربین خودرو در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکا محبوبیت بسیار زیادی دارد. در روسیه از این دوربین‌ها برای نظارت، جمع‌‌آوری مدارک و شواهد، محافظت از پلیس یا پیشگیری از تقلب سودجویان در تصادفات رانندگی استفاده می‌شود.

دوربین ماشین یا دش کم در زمان فعالیت مانند یک دوربین فیلمبرداری به طور مداوم یا پس از تشخیص سنسورها از وقایع فیلم ضبط می‌کند. دوربین ثبت وقایع خودرو بر روی تمام وسایل نقلیه سبک و سنگین قابل نصب و راه‌اندازی است مانند خودروهای شخصی، خودروهای کاری مثل تریلی و کامیون و یا در ماشین‌های شرکتی و سازمانی.

آریاک سفر

برای پوشش کامل خودرو انواع دوربین‌ها برای قسمت جلویی یا عقب ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد دوربین خودرو

وظیفه اصلی دوربین ماشین که به آن جعبه سیاه خودرو می‌گویند، نظارت بر امنیت وسیله نقلیه است.

از آنجا که دوربین خودرو ابعاد کوچکی دارد و سارقان توجه زیادی به آن ندارند استفاده از این ابزار راه خوبی برای شناسایی سارقان است. اطلاعات ثبت‌شده در دوربین ثبت وقایع خودرو به‌عنوان مدرک قابل ارائه به مراجع قضایی هستند.

اما کاربرد دوربین ماشین به همین مورد محدود نمی‌شود. استفاده از دوربین ماشین برای ثبت وقایعی که در حین رانندگی رخ می‌دهند نیز بسیار مهم است. تصادف در حین رانندگی اتفاق ناخوشایندی است که هر زمان ممکن است رخ بدهد و شرکت‌های بیمه نیز در این موارد به راحتی قبول هزینه و زحمت نخواهند کرد. با نصب یک دوربین خودرو علاوه بر اینکه خودتان را به یک منبع اطلاعات مهم در قبال سارقان مجهز می‌کنید در برابر شرکت‌های بیمه نیز مدارک کافی برای دفاع از حق خود را خواهید داشت.

برخی افراد به دور از کاربری‌های حقوقی از دوربین‌های خودرو برای ثبت چشم‌اندازهای پیش رو استفاده می‌کنند. مناظر جاده‌ای زیبا با استفاده از دوربین‌های باکیفیت خودرو به طور خودکار ضبط و ذخیره می‌شوند.

بیشتر دوربین‌های خودرو یک لنز برای عقب ماشین نیز در نظر می‌گیرند. با استفاده از این لنز می‌توانید تصویر عقب ماشین را در مانیتور خودروی خود مشاهده کنید. به این صورت در هنگام پارک کردن و یا دنده عقب گرفتن بسیار امن‌تر عمل خواهید کرد. اگر خودروی شما دارای مانیتور نیست برای استفاده از این مزیت باید دوربین‌های دارای نمایشگر را خریداری کنید که به ان‌ها دوربین آینه‌ای می‌گویند.

ویژگی‌های یک دش کم حرفه‌ای

اولین مورد که در خرید دش کم باید به آن توجه کنید انتخاب کیفیت ثبت تصاویر با توجه به کاربری شما است. معمولا با کیفیت بالاتر تصویر قیمت دستگاه نیز بالاتر خواهد بود. کیفیت اغلب دوربین ها اچ دی است اما  مدل‌های بالاتر با کیفیت فول اچ دی یا فور کی اولترا اچ دی تولید می‌شوند.

دوربین‌های خودرو ممکن است در کنار تصویربرداری قابلیت ضبط صدا نیز داشته باشند تا فیلم نهایی هیچ کمبودی نسبت به واقعیت نداشته باشد.

دوربین ثبت وقایع خودرو در مدل‌های مختلف یک یا چند لنز دارد. لنزها مقادیر متفاوتی از تصویر را پوشش می‌دهند که به آن زاویه دید می‌گویند. زاویه دید بالاتر قسمت وسیع‌تری از فضا را پوشش می‌دهد. معمولا  پوشش دوربین‌های خودرو از زاویه ۱۲۰ تا ۱۷۰ درجه است.

تصاویر و اطلاعات ضبط شده‌ در دوربین‌ها می‌تواند در کارت حافظه ذخیره شود. در مدل‌های جدیدتر امکان ذخیره در فضای ابری نیز وجود دارد. اگر مدل‌های دارای قابلیت اتصال به وای‌فای را خریداری کنید می‌توانید تصاویر را به صورت زنده دریافت و تماشا کنید. در بعضی از دوربین‌ها با اتصال به وای فای امکان کنترل دوربین را از دور خواهید داشت.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید در دوربین خودرو وجود جی سنسور است. این سنسور در صورت تشخیص بروز تصادف، ضربه و حرکت خودرو یا ترمز ناگهانی شروع به ضبط وقایع می‌کند.

دش‌کم‌ها برای فعالیت در شب از نور ال ای دی مادون قرمز استفاده می‌کنند که در صورت نیاز به دوربین برای رانندگی در شب باید از وجود این قابلیت مطمین شوید.

برخی از دوربین‌های خودرو با تعبیه سیم‌کارت یا اتصال به وای‌فای می‌توانند در صورت تشخیص خطر به شما هشدار بدهند. با داشتن جی پی اس در صورت بروز سرقت علاوه بر اعلان هشدار می‌توانید موقعیت جغرافیایی خودرو را به راحتی پیدا کنید.

فروشگاه اینترنتی دوربین مارکت با ۱۰ سال سابقه در زمینه انواع محصولات امنیتی و حفاظتی مرجع مناسبی برای خرید دوربین مداربسته خودروی باکیفیت است. در این فروشگاه انواع دوربین‌های خودرو از برندهای معتبری همچون شیائومی با قیمت‌های مناسب در دسترس مشتریان است.

مرتبط با : دوربین مارکت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز