چرا بیت‌کوین سقوط کرد؟

پیام توییتری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و دومین چهره ثروتمند جهان سبب شد تا قیمت هر بیت‌کوین از 56 هزار دلار به 47 هزار دلار برسد.

به گزارش کاماپرس، هرچند قیمت بیت‌کوین پس از رکود 16 درصدی شاهد رشد دوباره بود و به مرز 50 هزار دلار رسید اما شوکی که ماسک به بازار رمزارزها وارد کرد، تردید سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه را دوچندان کرد.

چرا ماسک ساز مخالف زد؟

ایلان ماسک اعلام کرد به دلیل پیامدهای زیست محیطی تولید بیت‌کوین، از این پس تسلا این رمزارز را معاملات خود نمی‌پذیرد. ماسک دلیل این تصمیم خود را افزایش سریع مصرف سوخت‌های فسیلی به ویژه زغال‌سنگ برای تولید برق مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین عنوان کرده است.
مدیرعامل تسلا، خواستار تامین برق مورد نیاز برای عرضه بیت‌کوین از منابع پایدار انرژی شده است. او اعلام کرد: تسلا به دنبال جایگزینی رمز ارز‌هایی است که کمتر از یک درصد بیت‌کوین انرژی مصرف می‌کنند. پیشتر نیز برخی کارشناسان از او به عنوان تولید کننده خودروهای الکتریکی با شعار حفاظت از محیط زیست به دلیل تلاش برای توسعه بازار رمز ارزها انتقاد کرده بودند.
پس از پیام ماسک، اکثر رمز ارزهای پرطرفدار از جمله اتریوم، باینانس کوین، ریپل و دوج‌کوین در جریان معاملات روز پنجشنبه شاهد ریزش قیمت بودند. در این میان دوج‌کوین که این روزها با رشد چشمگیری مواجه شده بود، ۱۷ درصد افت قیمت داشت و رکورددار بیشترین سقوط بود.

آریاک سفر

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چرا بیت‌کوین سقوط کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز