چرا به هارد اکسترنال نیاز داریم؟

هارداکسترنال

ممکن است بنا به هر دلیلی اطلاعات مهم شما در کامپیوتر از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، توصیه ما به شما این است که یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک حافظه اکسترنال تهیه کنید.

به گزارش کاماپرس، همچنین می توانید عکس ها و آهنگ ها و هر نوع اطلاعاتی که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک حافظه اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید. هر چه زمان به جلو پیش میرود، اطلاعات ما بر روی فضاهای ذخیره ساز بیشتر و بیشتر میشود. تا چند سال قبل، اگر یک کامپیوتر رومیزی با هارد 80 گیگابایتی داشتید، حس یک دریای بی انتها را بدست می آوردید که هیچ گاه به پایان آن دست پیدا نمیکردید.

از آنجایی که ایزی مارکت خود را ملزم به اجرای شعار “حس خوب خرید اینترنتی” می داند؛ در جدیدترین اقدام، انواع هارد اکسترنال، اینترنال و حافظه اس اس دی از برند معتبر وسترن دیجیتال را به سبد محصولی خود اضافه کرده تا گام بزرگی در زمینه جلب رضایت مشتریان بردارد. این فروشگاه پس از پشت سر گذاشتن دوران موفقی در زمینه فروش تجهیزات شبکه برند دی لینک و همچنین انواع لپ تاپ ایسوس ، لنوو و … حال فروش محصولات برند وسترن دیجیتال را آغاز کرده است. در ادامه برخی از این محصولات را باهم بررسی خواهیم کرد.
یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها هنگام مواجه شدن با معضل کمبود حافظه، خرید هارد اکسترنال است. اما این تجهیزات ذخیره سازی را به دو شکل مختلف در بازار پیدا خواهید کرد:
1. هارد اکسترنال با قابلیت حمل: این مدل از هاردها تنها با یک کابل USB به سیستم وصل شده و قابلیت انتقال اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. سری My Passport وسترن دیجیتال یکی از همین نوع هاردهاست.
2. هارد اکسترنال رومیزی یا غیر قابل حمل: این مدل هاردها علاوه بر اتصال از طریق کابل USB باید از طریق یک آداپتور نیز به برق متصل شوند تا انرژی مورد نیاز برای فعالیت را تامین نمایند. این هاردها معمولا ابعاد بزگتری داشته و حجم بیشتری را روی میز کار شما اشغال خواهد کرد. هاردهای سری مای بوک وسترن از این دسته محصولات می‌باشند.
اگر بنا به دلایلی نمی‌خواهید از هارد اکسترنال استفاده کنید، مي‌توانید حافظه داخلی کامپیتر خود را ارتقا دهید؛ مثلا اگر هارد کامپیوتر شما یک ترابایت حافظه دارد، با خرید هارد اینترنال ، میزان آن‌را به ۴ ترابایت افزایش دهید و برای همیشه با مشکل کمبود حافظه خداحافظی نمایید.

با اس اس دی کسی به گرد پایتان نخواهد رسید!
ایسنا در گزارشی نوشت: اما نوع دیگری از حافظه داخلی نیز برای کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد که سرعت جابجایی اطلاعات را به شکل محسوسی افزایش داده و تا حدودی مشکل کندی و سرعت کم سیستم‌های کامپیوتری را برطرف کرده؛ نام این معجزه جدید تکنولوژی حافظه SSD است. این حافظه‌ها در انواع و اقسام ظرفیت‌ها تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما معمولا بدلیل قیمت بالای این تجهیزات، اکثر افراد اقدام به خرید این حافظه‌ها با ظرفیت ۱۲۰ یا ۲۴۰ گیگابایت کرده و ویندوز خود را روی آن نصب می‌کنند، سپس با استفاده از یک هارد اینترنال سایر پارتیشن‌ها را برای ذخیره سازی اطلاعات ایجاد خواهند کرد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایزی مارکت
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز