چرا باید دوغ بخوریم؟

دوغ

دوغ یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سنتی ایران است که مصرف آن خصوصا در فصول گرم سال بسیار توصیه می‌شود. این نوشیدنی برخلاف آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار برای کودکان بالای یک سال مناسب بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، ویتامین‌های B. D، کلسیم و همچنین آب مورد نیاز بدن را تا حدودی تامین کند.

به گزارش کاماپرس، دوغ به دلیل طبیعت سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را التیام بخشیده و مانند ماست، حاوی میکروارگانیسم‌های زنده و مفیدی است که از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. ارزش تغذیه‌ای این نوشیدنی به دلیل رقیق بودن کمتر از ماست بوده و نمی‌توان آن را جایگزین این فرآورده کرد. بسیاری از افراد بعد از نوشیدن دوغ احساس آرامش و خواب‌آلودگی می‌کنند. اما علت خواب‌آور بودن این ماده غذایی را نمی‌دانند. دوغ به دلیل داشتن نوعی مینی پروتئین به نام کازئین که از ترکیبات اصلی شیر است، باعث افت فشارخون و احساس خواب‌آلودگی می‌شود.
تفاوت دوغ گرمادیده و دوغ‌ معمولی 
دوغ گرمادیده، دوغی است که بعد از آماده شدن، مجدداً پاستوریزه می‌شود تا میکروارگانیسم‌های موجود در آن کاهش پیدا کرده و فرآیند ترش شدنش آهسته‌تر انجام شود. دوغ‌های معمولی و سنتی که به صورت دستی تهیه می‌شوند، حرارت نمی‌بینند و ممکن است آب و سبزیجاتی که به آن اضافه می‌شود به میکروب آلوده باشند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از دوغ های خانگی یا صنعتی که گرمادیده هستند استفاده کنید و در هنگام تهیه این ماده غذایی به بسته‌بندی، تاریخ مصرف و مجوز بهداشت آن توجه کنید و از خرید دوغ‌های بی‌نام و نشان که به نام دوغ سنتی عرضه می‌شوند، خودداری کنید.
تولید دوغ به روش صنعتی چگونه است؟
تولید انواع دوغ‌های گازدار و بدون‌گاز صنعتی در ایران، بیش از چهل سال سابقه دارد. این ماده غذایی به عنوان نوشیدنی سنتی ایرانی و میراث فرهنگی در حوزه غذای ایران شناخته شده است. در تولید دوغ به روش صنعتی در کارخانه‌ها، ماست با میزان مناسبی از آب و مواد افزودنی در مخزن‌های همزن‌دار مخلوط شده و سپس وارد مراحل پاستوریزه و بسته‌بندی می‌شود.
دوغ‌های گرمادیده شرکت میهن
ایسنا در گزارشی آورد: میهن، برندی شناخته شده و معتبر در زمینه تولید لبنیات است. این برند کار خود را از دهه‌ی پنجاه با تولید بستنی شروع کرده و با محصولات با کیفیت و متنوع سهم چشمگیری از بازار ایران را به خود اختصاص داده است. میهن علاوه بر بستنی، محصولات دیگری از جمله شیر، کره، پنیر، خامه و دوغ را هم تولید می‌کند. در سال اخیر، شرکت صنایع غذایی میهن، دوغ‌های جدیدی را تولید کرده است که دارای طعم و مزه متنوع و خاصی هستند.
میهن در بازار آنلاین به‌روزرسان
بازار آنلاین به‌روزرسان، بستری راحت برای خرید محصولات غذایی تازه و به‌روز است. شما می‌توانید کلیه محصولات شرکت میهن از جمله دوغ‌های طعم‌دار، انواع ماست، شیر، پنیر و کره را به صورت آنلاین از این بازار تهیه کرده و به‌صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید محصولات غذایی برندهای معتبر، انواع میوه و سبزی و کالاهای اساسی منزل را هم به‌صورت آنلاین از این بازار تهیه کرده و برای خرید روزمره، زمان و انرژی زیادی را در فروشگاه‌ها و مراکز خرید صرف نکنید. محصولات در بازار آنلاین به‌روزرسان، به‌صورت مستقیم از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان اصلی تامین می‌شوند؛ و حذف واسطه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که محصولات تولید روز را با تخفیف‌های ویژه و قیمت‌های مناسب خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید تجربه خریدتان از بازار آنلاین به‌روزرسان را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و به ازای ثبت نام هر یک از آن‌ها و ورود شماره همراه شما به عنوان معرف، از اعتبار هدیه برای خرید بهره‌مند شوید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : میهن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز