چرا اینترنت رایگان قطع شد؟

هرچند در آغاز شیوع کرونا، مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت‌های زیرمجموعه آن با ارایه اینترنت رایگان، مردم را تشویق کردند تا در خانه بمانند اما این سرویس خیلی زودتر از آنچه به نظر می‌رسید، قطع شد.

به گزارش کاماپرس، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در آخرین واکنش خود نسبت به قطع ارایه خدمات اینترنت رایگان، دلیل اصلی را نازل بودن نرخ خدمات مخابراتی به‌ویژه پهنای باند عنوان کرده است. حمید فتاحی ادعا کرده است که در چند سال گذشته نرخ خدمات مخابراتی تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته که این میزان رشد در مقایسه با دیگر خدمات و محصولات کمتر بوده است.

اینترنت رایگان، هدیه‌ای بود که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جوان ارتباطات در آغاز فصل کرونا به کاربران اینترنت‌های خانگی داد. این هدیه 100 گیگابایتی هرچند شیرین بود اما به همان میزان کم‌دوام و زودگذر نیز بود.

سرویس رایگان وب‌سایت‌های مذهبی

آریاک سفر

با این حال، در آستانه شب‌های قدر شرکت ارتباطات زیرساخت، از سرویس‌دهی رایگان دو وب‌سایت مذهبی خبر داد. هزینه اینترنت مصرفی این دو وب‌سایت نسبت به سایر سایت‌ها نصف است اما برای شب‌های قدر استفاده از این دو سایت رایگان خواهد بود.

فتاحی دررابطه با کیفیت و سرعت اینترنت گفت: به طور کلی در محتوای شبکه ملی اطلاعات مشکل سرعت یا افت کیفیت اینترنت وجود ندارد فقط ممکن است به دلیل افزایش غیرقابل پیش‌بینی مصرف در زمان شیوع ویروس کرونا در برخی ازنیازمندی‌ها مشکلاتی ایجاد شده باشد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز