چاپ کتاب، راهی برای اعتلای آگاهی و فرهنگ

چاپ کتاب و سرمایه گذاری در آن، جریانی است برای بسط آگاهی و نگرش های ناب و منحصر به فرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از مؤسسه چاپ کتاب نبشته، خدمات چاپ کتاب برای اساتید و محققین که در پی اشتراک گذاری دانش تخصصی خود هستند و یا برای دانشجویانی که می خواهند رزومه علمی خود را تقویت کنند برای مترجمینی که در صدد به ارمغان آوردن متون زبان های خارجه برای هموطنان خود هستند، نویسندگانی که می خواهند روایت خلاقانه خود را برای مخاطبان خود بنگارند و شاعرانی که مایه لطافت قلب خوانندگان خود هستند، می‌تواند مورد استفاده باشد.

مؤسسه چاپ کتاب نبشته، هم برای چاپ و نشر کتاب سرمایه گذاری می کند و هم تمام ارکان مربوط به این حوزه را به نحو احسن انجام می دهد. در ادامه حین معرفی خود و خدمات چاپ کتاب نبشته به شما، در مورد چاپ و نشر کتاب نیز، اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار بگذاریم.

آریاک سفر

هزینه چاپ کتاب و مراحل آن

چاپ و نشر کتاب، متشکل از مراحلی است که باید به ترتیب انجام شود، از جمله اصلی ترین مراحل چاپ و نشر کتاب از قدم اول می توان به ترتیب، این موارد را اشاره نمود: تایپ، ویرایش، صفحه آرایی یا صفحه بندی کتاب، طراحی جلد، اخذ مجوز، چاپ و نشر در تیراژ معین. چاپ کتاب نبشته، تک تک مراحل مذکور در روند چاپ و  نشر کتاب را بر عهده می گیرد؛ اما این روند برای چه افرادی اجرا می شود و موسسه انتشاراتی نبشته، چه اهداف و مسیری را در ارتقای فرهنگ مکتوب ایرانی، دنبال می کند؟

سرمایه گذاری در چاپ و نشر کتاب

بسیاری از موسسات انتشاراتی علاوه بر فعالیت برای چاپ کتاب مشتریان با هزینه شخصی آن ها، در مواردی یا به صورت تخصصی یا عمومی و یا در هر دو موضوعات تخصصی و عمومی، اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

سرمایه گذاری در چاپ و نشر کتاب، در کل به چند قسم است:

  • سرمایه گذاری ناشر
  • سرمایه گذاری حامی مالی
  • سرمایه گذاری توسط صاحب اثر.

از این میان، سرمایه گذاری توسط ناشر و پرداخت حق تالیف یا حق الترجمه، رایج ترین و متداول ترین شیوه پرداخت هزینه های مربوط به چاپ و نشر کتاب به حساب می آید. برای این مورد، باید نویسنده و مترجم بتوانند نظر مثبت ناشر را برای سرمایه گذاری جلب کند. گاهی پیش می آید که مولف و یا مترجم، به دلایلی نمی توانند موافقت ناشر را برای پرداخت هزینه چاپ کتاب، جلب کنند، البته این به معنای منع مولف و مترجم از چاپ و نشر کتاب نیست، بلکه تنها لازم است منبعی برای پرداخت هزینه های مربوط به قیمت چاپ کتاب و یا قیمت نشر کتاب، یافت تا زمانی که درآمد حاصل از فروش کتاب برای تامین هزینه ها منظور شود. البته گاهی نیز، خود نویسنده، ترجیح می دهد که هزینه های چاپ و نشر، از محل فروش کتاب تامین شود.

به هر حال در صورتی که قرار باشد درآمد عاید شده از فروش کتاب، محل تامین کننده هزینه ها باشد، لازم است که تا قبل از رسیدن کتاب به مرحله فروش، برای پیشبرد روند چاپ و نشر، حامیان مالی که در زمینه مرتبط با موضوع کتاب فعالیت دارند، جهت سرمایه گذاری بیابند تا بعد از چاپ، در ازای هزینه که حامی مالی برای کتاب متقبل شده است، برند او را در کتاب معرفی کند. در صورتی که نه از حامی مالی خبری باشد و نه از ناشر سرمایه گذار، هزینه چاپ و نشر کتاب تماما باید توسط خود مولف یا مترجم پرداخت شود.

نویسندگی ذوقی، منبعی برای کسب درآمد نیست!  

کتاب های ذوقی مانند دل نوشته ها، یادداشت ها، شعر و داستان معمولا نباید با نیت و توقع فروش و کسب درآمد وارد مراحل چاپ و نشر شود، اصولا نویسندگانی که با قریحه ذوق و خلاقیت و از سر دل و تعلق خاطر به نویسندگی اقدام به چاپ و نشر کتاب می کنند، هزینه ها را متقبل شده و بدون چشم داشت به درآمد از محل فروش کتاب، به این امر می پردازند.

شاید به نظر برسد که پرداخت هزینه توسط خود شخص، قابل قبول نیست اما این جریان، مانند پرداخت هزینه برای خریدن یک وسیله دلخواه یا رفتن به یک مکان مطلوب است، در واقع هزینه ای نویسنده در این مسیر متحمل می شود، نه در حکم سرمایه گذاری بلکه با نیت پرداخت مبلغی برای انجام کاری دلخواه است. نویسندگی، یک حرفه و یک مهارت است که غالبا با علاقه و ذوق همراه بوده و مانند دیگر تخصص ها، یک مشغله تمام وقت و جدی است و بیشتر از این شغل باشد، یک تعلق خاطر است که اهلیت و شوق می طلبد.

معمولا مخاطبان و فرهیختگان و علاقه مندان حوزه های مختلف، خود را متعهد می دانند که نویسندگان یا مترجمین فعال و مطرح در حوزه مورد علاقه یا تحت تخصص خود را بشناسند و آثار آن ها را دنبال کنند.

وقتی نویسنده یا مترجمی به این درجه استقبال و توجه برسد، دیگر نیازی نیست نگران پرداخت هزینه های چاپ  نشر کتاب باشد زیرا استقبال مخاطبانش، عامل قدرتمندی است که مسیر برای رسیدن کتاب او، به قفسه های کتابخانه و فروشگاه ها، باز و هموار شود؛ این روند گاها برای حفظ نوشته ها و یادگاری و از این قبیل نیز، برای چاپ و نشر کتاب، قابل تعمیم است.

شما می توانید، در پایگاه اینترنتی موسسه نبشته، به آدرس زیر، فعالیت ها و خدمات ما را از جمله (چاپ کتاب و پرینت) دنبال کنید.

مرتبط با : مؤسسه چاپ کتاب نبشته
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز