پیگیری ابطال مصوبه دستمزد کارگران در سازمان بازرسی و دیوان عدالت

لست سکند

نماینده کارگران در شواری عالی کار از پیگیری دستمزد 99 کارگران در سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: اولین جلسه رسیدگی به موضوع دستمزد کارگران در سازمان بازرسی برگزار شده است.

به گزارش کاماپرس، پرونده حداقل دستمزد کارگران کماکان بسته نشده و اعتراض کارگران به مصوبه شواری عالی کار در حال پیگیری در مراجع قضایی است. این مصوبه در آخرین جلسه شورای عالی کار با توافق دولت و نمایندگان کارفرمایان بدون موافقت و امضای نمایندگان کارگری تصویب شد که همین امر از نظر جامعه کارگری تخلف به شمار می رود و مصوبه مذکور نیز از نظر آنها غیرقانونی است.

تشکیل جلسه رسیدگی به دستمزد کارگران به دستور رئیس قوه قضائیه

تاجیک یکی از نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم، از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به موضوع دستمزد 99 کارگران در سازمان بازرسی بنا به دستور رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: پس از دستور آیت الله رئیسی اولین جلسه سازمان بازرسی برای رسیدگی به این موضوع هفته گذشته با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد.

تاجیک با بیان اینکه در جلسات کمیته دستمزد که با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شده بود، هزینه سبد معیشت 4میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده بود گفت: متأسفانه دستمزد نه مطابق سبد معیشت بود و نه مطابق نرخ تورم، یعنی ماده 41قانون کار اجرا نشده بود. وی تصریح کرد: از نگاه کارگران تمام این موارد در مصوبه دستمزد رعایت نشده و یک تخلف بزرگ است.

راز آسمان پایتخت

وی به شکایت کارگران به دیوان عدالت اداری نیز اشاره کرد و گفت: در این دادخواست که توسط یکی از وکلای دادگستری تقدیم شده است، ابطال مصوبه مورد شکایت، به دلیل تغایر دستمزد تعیین شده با مفاد ماده 41 قانون کار و اصول الزام آور قانون اساسی و نیز قواعد و مقررات داخلی و بین‌المللی سه‌جانبه‌گرایی، خواسته شده است.

شایان ذکر است روز گذشته وزیر کار نیز به بسته نشدن بحث دستمزد 99 اشاره کرده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز