پیچیدگی اوضاع بازار طلا و انزوای بیشتر معامله گران

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز تهران برخلاف روز گذشته 0.49 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 83 هزار و 700 تومانی رسید. این در حالی است که از بازار جهانی خبر رسیده نرخ هر اونس طلا امروز 10.8 درصد بالا رفته و هزار و 736 دلار شد. قیمت سکه نیز در مقایسه با دیروز کاهش 100 هزار تومانی داشته و در مرز 11 میلیون و 285 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران طلا و سکه بازار داخلی این روزها برای انجام معاملات بیشتر جانب احتیاط را رعایت می‌کنند. برخی از آن‌ها معتقدند که قیمت اونس جهانی طلا باعث سردرگمی برای خرید و فروش شده است. به گفته عده‌ای از بازیگران سکه، طلا تا زمانی که پایین‌تر از مرز قیمتی هزار و 750 دلاری قرار داشته باشد، احتمال نزول بیشتر بازار وجود دارد.

با وجود کاهشی بودن قیمت‌ سکه در بازار داخلی، حباب سکه امامی به طور کامل تخلیه نشده و تا به حال مرز حساس قیمتی را، برای رسیدن به کانال‌های پایین‌تر، پشت سر نگذاشته است.

راز آسمان پایتخت

تورم چین؛ نجات دهنده بازار طلای جهانی

قیمت طلای جهانی نیز در پایین‌ترین سطح چند ماهه اخیر به سر می‌برد. دقیقا در مردادماه سال گذشته بود که قیمت طلا در بازارهای جهانی از مرز 2 هزار دلار گذشت. کاهش مداوم ارزش دلار، نگرانی‌های ناشی از بحران کرونا و آینده مبهم اقتصاد توجه سرمایه گذاران را بیشتر از هر موقع دیگری به این فلز گرانبها جلب کرد و زمینه افزایش قیمت آن را به وجود آورد.

اکنون اوضاع متفاوتی برای طلای جهانی رقم خورده است. رشد مشاغل آمریکا، امیدواری را نسبت به بازیابی هر چه سریع‌تر اقتصاد بالا برد و همین امر کاهش قیمتی طلا را در پی داشت؛ طوری که در یک ماهه اخیر این فلز زرد افت قیمت 88 درصدی را تجربه کرد.

با این وجود برخی کارشناسان به احیای دوباره بازار طلا امیدوار هستند؛ در واقع آن‌ها معتقدند که رشد نرخ تورم در چین به بهبود قیمت‌ها در بازار طلا کمک خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز