پیش فروش سایپا با پیش پرداخت 5 میلیونی !

حالا که سوژه پرونده فساد در سایپا داغ است و اخبار پیش فروش سایپا نیز به علاقه توسط مخاطبان دنبال می شود، بد نیست بدانید دو متهم اصلی این پرونده تنها با پیش‌پرداخت 5میلیونی صاحب بیش از 6هزار خودرو سایپا شده‍‌ اند.

به گزارش کاماپرس؛ این روزها جزییات تازه‌ای از پرونده فساد در سایپا منتشر شده است. قوه قضاییه در گزارشی اعلام کرده که وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی دو متهم اصلی که به سلطان و ملکه خودرو معروف شده اند با واسطه گری محمدعزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس نهم، به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کردند تا بر این اساس در بازار خودرو اخلال ایجاد کنند. حالا خبر میرسد که شرکت خودروسازی سایپا با مشارکت دادن این زن و شوهر در تولید ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو باوجود داشتن تعداد ۶۰۰ نمایندگی رسمی، خودروها را تنها با پیش پرداخت ۵ میلیون تومان به آنها تحویل داده و علاوه بر این نحوه توزیع را نیز بر عهده متهمان می‌گذارد.

یک قرارداد منحصربه‌فرد!

بنابر گزارش قوه قضاییه، پس از ارسال یک نسخه از قرارداد عجیب پیش فروش سایپا با مشارکت نجوا لاشیدایی مشخص شد نحوه شراکت او و یکی از نمایندگی‌ها در قرارداد منعقده با شرکت سایپا و متعاقب آن اختصاص کد فروش به صورت ویژه، پرداخت سود مشارکت، میزان تخفیفات اعطایی و سایر تسهیلات از قبیل نحوه و شرایط واگذاری خودرو، جرایم پرداختی شرکت سایپا در خصوص تاخیر در ارائه خودرو به او نسبت به سایرین منحصر به فرد بوده است.

نکات مهم قرارداد

آریاک سفر

چندنکته در این قرارداد مهم است. از جمله اینکه؛

۱. این قرارداد در زمان مهدی جمالی مدیر عامل وقت شرکت سایپا منعقد شده است.

۲. شرکت سایپا مجاز به انعقاد قرارداد فروش مشارکتی با سرمایه گذار نبوده، بنابراین برای جلب سرمایه نجوا لاشیدایی اقدام به انعقاد قرارداد سه جانبه با او و نمایندگی فروش دل افکار (واقع در شیراز) کرده است.

۳. در قرار داد منعقد شده امتیازاتی از قبیل تخفیف و جریمه تاخیر قید شده که این امتیاز در خصوص دیگر قراردادهای مشابه با نمایندگی‌های فروش وجود ندارد.

۴. برخی خودروهای واگذار شده به نامبردگان بر اساس قرارداد نبوده است، به طوری که حدود ۱۹۳۰ دستگاه خودرو که جزو محصولات خانواده ایکس دویست شامل (تیبا، تیبا دو، ساینا و وانت) که در سال ۹۶ دارای حاشیه سود بسیار پایین بوده به محصولات خانواده ایکس صد شامل (پراید ۱۳۱ و ۱۳۲) که جزو محصولات پرفروش بوده تبدیل شده است.

۵. نجوا لاشیدایی و نمایندگی فروش  دل‌افکار قادر به فروش محصولات مذکور در سراسر کشور بوده در حالی که دیگر نمایندگی‌های فروش صرفا می‌بایست در استان خود اقدام به فروش محصول کنند.

۶. با توجه به وضعیت تولید و تعهدات معوق پیش فروش سایپا در سال ۹۶، برای حدود ۶۰۰ نماینده در سراسر کشور بیشترین و بهترین محصولات تولیدی شرکت سایپا (ایکس صد) در سال مذکور به نامبرده تعلق گرفته است. به طوری که شرکت مذکور اقدام به واگذاری حدود ۵ هزار و ۲۰۲ دستگاه تا پایان آذرماه ۹۶ به نجوا لاشیدایی نموده و این امر منجر به ایجاد نارضایتی در شبکه توزیع و ایجاد رانت برای سرمایه گذار فوق شده است.

بنابر گزارش سازمان بازرسی، در مجموع سود حاصل از سرمایه گذاری نجوا لاشیدایی بالغ بر ۳۷ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیش فروش سایپا با پیش پرداخت 5 میلیونی !

  1. حقیقت گفته:

    اگرواقعا نیت مبارزه بااحتکارباشدیک حکومت می تواندظرف یک هفته بساط گرانفروش هارابرچیندولی مطمئنادرکشورمااتفاق نخواهد افتادفقط حکومت علی می خواهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز