پیش فروش خودرو به همراه قرعه‌کشی : راه جدید کنترل بازار

معاون وزیر صمت درباره برخورد با قیمت‌های غیرمتعارف در بازار خودرو گفت: پس از سودجویی دلالان در بازار خودرو دستورالعمل رصد و برخورد با قیمت‌های غیرمتعارف تدوین شد و راهکارهایی از جمله پیش فروش خودرو به همراه قرعه کشی نیز در این دستورالعمل پیش بینی شده است.

به گزارش کاماپرس، عباس تابش در نشستی درباره رصد و برخورد با قیمت‌های غیرمتعارف خودرو اظهار کرد: پیرو دستور رییس جمهور برای رصد بازار خودرو، طی جلسه‌ای مقرر شد دستورالعملی ارائه شود تا بازار رصد و جلوی قیمت‌های غیرمتعارف گرفته شود. این دستورالعمل نیاز به مصوبه ستاد تنظیم بازار و همکاری همه دستگاه‌هایی که وطایفی برای آن‌ها در این دستورالعمل گنجانده شده دارد. بنا به اعلام برنا، این دستورالعمل در چند بخش کار را عملیاتی می‌کند. بخش نخست عرضه است که همه خودروسازان اعم سی کی دی کار‌ها و تولید داخلی‌ها مکلف هستند برنامه تولید سال ۹۹ را به ازای هر ماه اعلام کنند و سازمان حمایت به صورت سه ماهه تولید را رصد می‌کند و خودروساز‌هایی که عدم ایفای تولید داشته باشند برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود. بخش دوم این دستورالعمل مربوط به جلوگیری حضور دلالان است، خودروسازان مکلف شدند برنامه فروش را به نحوی ارائه کنند که هرگونه حضور دلالان به صفر برسد.

اطمینان از موجود بودن خودرو قبل از فروش

رییس سازمان حمایت ادامه داد: بخش سوم مربوط به بخش مجازی و رسانه‌هایی است که در عرضه خودرو، پیش فروش خودرو و آگهی فعال هستند، این رسانه‌ها در ابتدا باید مطمئن باشند که خودرویی موجود است که فروخته شود، قیمت‌های اعلامی باید متعارف اعلام شود و از آگهی معاوضه نیز باید خودداری کنند، همه خرید و فروش‌ها باید در مراجع رسمی خرید و فروش انجام شود و مبایعه نامه‌ای که داده می‌شود را به عنوان فاکتور منظور خواهیم کرد و مبنای گرانفروشی در بازار خواهد بود.

شرایط ثبت نام خودرو

آریاک سفر

تابش درباره در بخش تقاضا خاطرنشان کرد: خودروسازان باید تقاضای غیرواقعی را از بازار حذف کنند، خودرو به عنوان یک کالای مصرفی نباید شکل سرمایه‌ای به خود بگیرد بر این اساس برای آن محدودیت‌هایی لحاظ کردیم، بنابراین ثبت نام کنندگان در پیش فروش خودرو باید ۱۸ سال به بالا باشند، دارای گواهینامه باشند، درگذشته خودروی ثبت نامی و پلاک جاری نداشته باشند همچنین سند به مدت یک سال در رهن خواهد بود.

خودروسازان مکلف به درج قیمت هستند

وی با بیان اینکه تمام عرضه کنندگان خودرو مکلف به درج قیمت هستند، تاکید کرد: در نمایشگاه بین المللی و نمایشگاه‌های عرضه خودرو به صورت فیزیکی حتما باید روی خودرو قیمت درج کنند و در فضای مجازی نیز باید اینکار را انجام دهند

پیشنهاد شورای رقابت برای قرعه کشی

رییس سازمان حمایت درباره فروش فوق العاده خودروسازان بیان کرد: در این باره پیشنهاد شورای رقابت بر اجرای قرعه کشی است بدین معنی که در یک بازه زمانی یک هفته‌ای متقاضیان برای فروش فوری و فوق العاده سه ماهه ثبت نام کنند و هر فردی که قرعه به نام وی افتاد برای دریافت خودرو فرایند را طی خواهد کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش فروش خودرو به همراه قرعه‌کشی : راه جدید کنترل بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز