پیش فروش ایران خودرو و سایپا؛ هرآنچه می‌دانیم

پیش ثبت نام فروش ویژه ایران خودرو و سایپا از امروز صیح آغاز شد اما نکاتی وجود دارد که خریداران باید به آن دقت نظر داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، با آغاز طرح فروش ویژه ایران خودرو و سایپا، 11 مدل خودرو از این دو شرکت خودروسازی در معرض فروش قرار گرفت. این طرح فروش اما در مقایسه با دیگر پیش‌فروش‌های این شرکت‌ها تفاوت‌های بسیاری دارد؛ چراکه بنای این طرح بر رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده نهایی است. در این میان اما مصرف‌کنندگان نهایی باید به نکاتی دقت داشته باشند، چراکه تخطی از آن‌ها در هر مرحله از پروسه خرید خودرو به مثابه ملغی شدن ثبت نام خواهد بود.

1 – برای ثبت نام چند روز فرصت داریم؟

به گفته عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، الگوهای مختلف فروش خودرو برنامه‌ریزی شده و در مرحله نخست، فروش فوق العاده در دستور کار است که ثبت نام اولیه آن به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود. معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: «در مدت ۱۰ روز مهلت نام نویسی در حوزه فروش فوق العاده خودرو برای تامین نیاز روز کشور، نظارت می‌کنیم تا ثبت نام‌ها به درستی انجام شود.»

2 – پیش پرداخت در این طرح چقدر است؟

در طرح جدید فروش ویژه ایران خودرو و سایپا، ۵۰ درصد مبلغ خودرو به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضیان خرید، پرداخت می‌شود.

3 – در چه صورتی مشمول خرید خودرو نمی‌شویم؟

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در این مورد می‌گوید: «بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله، نقض شود، ​ نام نویسی منقضی می‌شود و پول کسی که این شرایط را رعایت نکرده است عودت داده می‌شود و خودرو به او تعلق نمی‌گیرد حتی اگر نام او از قرعه کشی بیرون آمده باشد.»

آریاک سفر

4 – قرعه‌کشی به چه شکلی صورت می‌گیرد؟

پس از مهلت ۱۰ روزه ثبت نام اولیه، در ۴۸ ساعت باید اطلاعات ثبت نام کنندگان بررسی و قرعه کشی انجام شود و خودرو ساز مکلف است در مدت ۴۸ ساعت برنده‌ها را اعلام کند و در مدت یک هفته، پول برنده نشده‌ها را به حساب آن‌ها برگرداند.

5 – تخلفات را به کجا گزارش دهیم؟

مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

پایان پیام

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز