پیش بینی عملکرد بورس تا پایان سال جاری

شاخص کل بازار بورس نسبت به دو روز گذشته، با رشد 3 هزار و 640 واحدی به محدوده یک میلیون و 488 هزار و 292 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دوشنبه، هزار و 790 واحد بالا رفته و 427 هزار و 282 واحد شد. به نظر یکی از کارشناسان بازار بورس با توجه به شرایط موجود در کشور، روند رشد شاخص به همین شکل و به صورت آهسته ادامه پیدا خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس امروز شاهد یک میلیون و 277 هزار و 824 معامله به ارزش 249 هزار و 543 میلیارد ریال بود. نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بازار بورس طی روز جاری داشتند. امروز برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و دو هزار میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به سهام «فجهان»، با تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 480 میلیارد ریالی آن بود.

به گفته سهیل کلاهچی، کارشناس فعال بازار سرمایه، به نظر روند اصلاحی بازار سرمایه به پایان رسیده و این بخش روند صعودی خواهد داشت. در واقع شرایط بازار بورس تا پایان سال 1400 چندان نگران کننده نیست و احتمالا شرایطی مثبت برای سرمایه گذاری در این بازار به وجود خواهد آمد. اما معامله گران نباید انتظار رشدهای غیرمنتظره را از بازار داشته باشند.

آریاک سفر

رکود تورمی، مانع اصلی رشد شاخص کل بورس

اکنون شرایط رکود تورمی در تمامی بازارهای کشور حکم فرماست و هیچ گونه معاملات پررونقی در آن‌ها انجام نمی‌شود. با توجه به شرایط رکود تورمی در کشور، احتمالا روند صعود و نزول بازار بورس در شش ماهه دوم سال ضعیف‌تر خواهد بود. کلاهچی معتقد است که با وجود عدم پیش بینی دقیق بازار، اما احتمال شکست سقف تاریخی شاخص بورس تا پایان امسال یا ابتدای سال 1401 زیاد است.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز