پیش بینی ارزان شدن خودرو غلط از آب درمی‌آید؟

بازار خودرو در ایام نوروز امسال برخلاف سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا با کاهش تقاضا و سقوط  قیمت مواجه شده اما برخی کارشناسان تداوم ارزان شدن قیمت خودرو را قطعی نمی‌دانند.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پیش بینی روند کاهش قیمت‌ خودرو بعد از تعطیلات نوروز اظهار کرد: بازار خودرو تابع عرضه و تقاضاست و چنانچه کماکان تقاضایی برای خرید خودرو وجود نداشته باشد، قیمت خودروها نیز ارزان خواهد شد. به گفته وی، فعلا در ایام نوروز تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد و احتمالا نبود تقاضا در بازار خودرو تا پس از تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد و همین عدم تقاضا قیمت خودروها را در بازار کاهش خواهد داد.

رفت و برگشت نقدینگی بین خودرو ، طلا ، ارز و سهام

آریاک سفر

یک کارشناس بازارخودرو درباره روند قیمت ها در بازار خودرو به «کاماپرس» گفت: قیمت خودروهای سواری پرتیراژ تولید شرکت سایپا اعم از پراید، تیبا، ساینا و کوئیک طی دو هفته اخیر با کاهش مواجه شده ولی روند کاهش قیمت در روزهای اخیر متوقف شده است. این وضعیت در محصولات پرتیراژ ایران خودرو یعنی انواع پژو405 و سمند و پژو 206 نیز به چشم می خورد و کاهش قیمتی که طی دو هفته اخیر در این خودروها شاهد بودیم اکنون متوقف شده است. این درحالیست که روند قیمت خودروهای وارداتی تحت تاثیر افزایش قیمت ارز، در روزهای اخیر شیب صعودی به خود گرفته است.

داود زارعی در مورد تاثیر کاهش تقاضای خودرو به دلیل شیوع کرونا گفت: شیوع کرونا،  بخشی از تقاضا را از بازار خودرو خارج کرده است اما این کاهش تقاضا نمی تواند قیمت خودرو را به صورت جدی تحت تاثیر قرار دهد.
وی با اشاره به رفت و برگشت نقدینگی بین بازار خودرو، طلا، ارز و بورس افزود: کاهش قیمتی که در هفته های اخیر در بازار خودرو شاهد آن بودیم به دلیل شیوع کرونا نبود بلکه به دلیل جذاب تر شدن و سودآوری بازارهای موازی یعنی ارز، طلا و بورس بود. در حال حاضر به نظر می رسد بازار طلا و ارز کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد و بازار بورس نیز فعلا در فاز صعودی نیست بنابراین بازگشت نقدینگی به سوی بازار خودرو به عنوان یک احتمال جدی، قابل پیش بینی است.

این کارشناس بازار خودرو با بیان این که قیمت خودرو علاوه بر روند  بازارهای موازی به وضعیت تولید نیز وابسته است، تصریح کرد: شیوع کرونا از یک سو موجب کاهش تقاضا برای خودرو شده اما از سوی دیگر موجب اختلال در روند تولید خودرو و قطعه سازی شده است و این درحالیست که پیش از این نیز صنعت خودرو و قطعه سازی کشور با مشکلات عدیده ناشی از تحریم و تورم و نوسان قیمت ارز مواجه بود. بر این اساس اثر کاهش تقاضای خودرو می تواند با کاهش تولید خنثی شود و در این صورت پیش بینی ریزش قیمت خودرو با اما و اگر همراه خواهد شد.

مرتبط با : اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو تهران
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

17 دیدگاه برای “پیش بینی ارزان شدن خودرو غلط از آب درمی‌آید؟

  1. عبدالرضا غیایی شاملو گفته:

    جناب آقای موتمنی لطف کنید، هر زمان که قیمت محصولات سایپا به زیر ۲۰م و قیمت محصولات ایرانخودرو هم به زیر ۳۵م یعنی به زیر قیمتای دوسال قبل رسید بعد از این جمله یعنی (سقوط قیمت خودرو) استفاده نمائید.

  2. Hosen گفته:

    اخه کو کاهش قیمت؟ ایناهم که قیمت خودرو دوقرون اومده پائین ترسیدن چون اینقدی اشغالای سایپا وایران خودرو را احتکارکردن که اگه هرماشینی ۱ملیونم پایین بیادکلی ضرر می کنن .حالاهم اومدن تو سایتا شایعه انداختن ارزانی خودرو درکارنیست.

  3. طاهر گفته:

    کدوم کاهش مرد حسابی تو بهمن 98 هر روز 2 میلیون گرون می‌شود که اگه پراید رو حساب کنید از48 میلیون به 61 میلیون رسیده اونم در یک ماه باید الان قيمت خودرو ها تا 18 میلیون پایین بیاد

  4. احمد گفته:

    امری که سبب شده بودکه قیمت خودرو از کارخانه تا بازار اختلاف زیادی ایجاد کند حالا نیستش تقاضا کم شده و اگر اوضاع اینچنین ادامه پیدا کند اختلاف کارخانه با بازار ۲۰درصد خواهد شد

  5. ساسان گفته:

    والا من یه ماشین مدل89دارم هرچی فکر میکنم تازه شو بخرم دلم نمیاد بجای خرید ماشین صفر که 30 یا چهل میلیون باید بزارم روش همون قطعات یدکی فرسوده ی ماشینمو عوض میکنم با 10 میلیون . تازه اگه جد آباد ماشینمو عوض کنم و صفرش کنم میشه 10 میلیون .

  6. علی گفته:

    ماشین نخرید پایین میاد با این شرایط کرونا تا خیابون نمیشه رفت چه برسد مسافرت بنابراین اصلا احتیاج به ماشین واقعا نیست با همون ماشینی که داریم کارمون راه میفته مردم جایی نمیتونن برن اصلا تویوتا تو خونه داشته باشه برای قیمت بالا بردن زرنگن اما برای کاهش خیلی زورشون میاد ده میلیون پایین بیاد ایشالا سقوط میکنه خودرو که تقریبا نصف راه سقوط طی شده چقدر پر رو هستند دلالان و تولید کنندگان و اونا که صد تا خودرو به امید شب عید خریدن و قیمت به آسمان بردن یه پراید 70میلیون آخه واقعا بیست تومن هم زیاد هست

  7. ایران گفته:

    تحلیل مزخرفی بود. اتفاقا بازار بورس رو به رشد هست و استقبال خوبی شده. طلا هم بخاطر افت قیمت نفت رو به افزایش هست پس بازار طلا هم کشش داره. این مطالبی که نوشتین فقط و فقط کار دلالهای ماشین هست که با کساد شدن بازار خودرو دیگه نمیتونن خون مردم رو مثل زالو بمکند. هموطن نخر پایین میاد عجله نکنید. تا سه چهار ماه صبر کنید بعد ببینید چه انقلابی تو بازار خودرو اتفاق میوفته.

  8. علی گفته:

    مردم خرید نکنند و به حرف های دلالی نمایشگاهی را گوش نکنید معلوم نیست که آیا ما تا فردا صبح زنده ايم یا نه؟ چون خیلی از دلالان در اثر ویروس کرونا درگذشند ماشین دستشون مونده داره خاک میخورد
    مطمئن باشید قیمت ها نصف میشه چون بعضی ها تعدادی خودرو خرید کردن حالا برای سود شخصی میخان مردم را ترغیب کنند که برید بخرید
    . سرنوشت آینده انسان ها معلوم نیست این ویروس دنیا را تغییر داده

  9. محمد گفته:

    دوست عریز که عنوان میکنی پایین میاد با چه منطقی میگی .چون حالا یه نفر دلال گفته پایین نمیاد شما همچین برداشتی میکنی .نه شما جز اوندسته افرادی هستین که چشم دیدن موفقیت فرد دیگه ای رو ندارید .درسته نفت داره پایین میاد و دلار بالا میره و طلا گرون ترمیشه ولی این بصوت موقت میباشد و تا اوایل اردیبهشت که کرونا متوقف بشه و بازار شروع بکارکنه اکثر کالاها افزایش قیمت پیدا می کنه و همچنین نفت هم گرونتر میشه. پس مطمن باشید ماشین هم گرونتر میشه .حاضرم با هرکسی شرط بیبندم .ایملمم میزارم هرکس خواست باهاش منطقی و علمی بحث کنم .

  10. ایران گفته:

    آقای محمد شرط بند
    چون قیمت ماشین باید پایین بیاد چشم دیدن موفقیت کسی رو ندارم؟ موفقیت اینه که ماشین دو برابر قیمت کارخونه به مردم بفروشی؟ آقای دانشمند خودت تنها پیش بینی کردی اوایل اردیبهشت کرونا تمومه؟ هرچی گرون بشه ماشین گرون نمیشه. تو نه منطق داری نه علم که با تو بحث کنم.

  11. قلندر گفته:

    شب دراز است و قلندر بیدار تا ملک و طلا هست کی میده سراغ خودرو آقایونی که دلال هستند انقدر زور زیادی نزنند بعد از کرونا نوبت به سکته ای های بازار خودرو میرسه دوستان عجله نکنید

  12. Akbar گفته:

    چه راحت قیمت هارو ۱۰ ملیون ۵ ملیون بالا پاین میکنن انگار هزار تومنیه جون دادم تا ۲۵ میلیون جمع کردم رفتم پراید بخرم مدل ۸۲ رو به اون قیمت میدن دلم خیلی شکسته از این کارای….خلاصه نفرین و لعنت پشت کسیه که قیمت هارو میبره بالا اشتراک گذاری کنید به دست اون شخص برسه توف..

  13. علی گفته:

    ماشین نخرید تا تو پارکنیگ هاشون بپوسن بعد ببین چطور هر ماشین ۵۰ درصد افت قیمت کنه،
    نکنین تو رو خدا به فکر جوانا باشین خودخواه نباشین

  14. سهیل گفته:

    لعنت به کسی که چرخ کشور را به این روز انداخت ایران‌خودرو … مگه دلار نیمایی استفاده نمی کنه برای واردات قطعات من فکر کنم از بالا تا پایین ربا خوار و حرام خور هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز