پیش‌بینی کاهش قیمت موبایل از هفته آِینده

به گفته کارشناسان، افزایش تقاضا و کاهش نوسانات نرخ ارز، قیمت موبایل را در هفته‌های آتی کاهش خواهد داد.

به گزارش کاماپرس، در سه ماهه گذشته بازار موبایل نیز تحت تاثیر بحران کرونا و حواشی آن قرار گرفت و روزهای رکودی را تجربه کرد. بحران اقتصادی باعث شد تا مردم کمتر به خرید موبایل رغبت نشان دهند. کاهش تقاضا بهانه‌ای شد تا فروشندگان قیمتها را بالا ببرند. به همین خاطر پیدا کردن تلفن همراه زیر ۲ میلیون تومان تقریبا غیرممکن شد. کارشناسان معتقدند بخشی از این موضوع به نوسانات نرخ ارز و بسته شدن مبادی ورود کالا به کشور برمی‌گردد. حالا اما با افزایش تقاضا در یک هفته اخیر امیدها برای شکستن سد قیمتی موبایل افزایش پیدا کرده است.

کاهش قیمت در پی افزایش تقاضا

در همین رابطه، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه بازار تلفن همراه هم اکنون به شدت راکد است. به دلیل اینکه موبایل تولید داخل نداریم  و این کالا با قیمت ارز وارد کشور می‌شود، بنابراین قیمت این کالا بستگی شدیدی به قیمت ارز دارد و در حال حاضر شاهد افزایش قیمت ارز در جهان هستیم.

با این حال این مقام مسئول گفته است؛ تقاضا برای استفاده از موبایل افزایش داشته است و همین عامل باعث کاهش جزئی قیمت موبایل در بازار شده است و از این رو در یک هفته اخیر شاهد کاهش قیمت موبایل در بازار بودیم.
به گفته درستی، هفته آینده بازار قیمت موبایل تاحدودی به  آرامش خواهد رسید و قیمت‌ها مشخص خواهد شد. او تاکید کرده که بازار نیاز به ثبات دارد تا مردم قدرت خریدشان افزایش یابد.

آریاک سفر

افزایش قیمت جهانی موبایل

در همین حال رضا دیهیمی، نایب‌رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و تجهیزات جانبی، در مورد تاثیر بحران کرونا بر افزایش قیمت موبایل گفته است: در حال حاضر هیچ باری ایران نمی‌رسد چرا که راه‌های دبی و عراق (اربیل) به ایران بسته شده و پرواز و در نتیجه کارگویی صورت نمی‌گیرد. به‌عبارتی اولین مشکل آن است که واردکنندگان امکان ارسال کالا به ایران را ندارند.

به گفته او شیوع کروناویروس کارخانه‌های برندهای بزرگ از قبیل اپل و سامسونگ در چین را به تعطیلی کشاند و با توجه به همزمانی این پدیده با سال نو میلادی، کمبود کالا در دبی و هنگ کنگ و… را به دنبال داشت. در نتیجه قیمت تلفن همراه در سراسر جهان افزایش یافت. همه این عوامل سبب شده‌اند تا واردکنندگان با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز