پیشنهاد کتاب: هزینه نهایی صفر

لست سکند

«اگر ۲۵ سال پیش به شما می‌گفتم که ربع قرن دیگر یک سوم انسان‌ها در شبکه‌های عظیم چند صد میلیون نفری با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و این که می‌توان با تلفن همراه به دانش کل دنیا دسترسی پیدا کرد، این که هرکس می‌تواند ایده‌ی جدیدی را منتشر، محصولی را معرفی یا انديشه‌ای را در آنِ واحد به میلیون‌ها نفر منتقل کند، و اين که هزینه‌ی انجام چنین کارهایی نزدیک به صفر خواهد بود، سرتان را به نشانه‌ی ناباوری بالا می‌انداختید.» کتاب «هزینه نهایی صفر» با این مثال ساده آغاز می‌شود و تلاش می‌کند تصویری از آینده دنیای اقتصاد را به ما نشان دهد. تصویری که در آن زندگی مردم بر پایه همداری مشارکتی بنا شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مردم و اجتماعات، مهم‌ترین اجزای پارادایم اقتصادی جدید هستند و مشغول شکل دادن اقتصادی مشارکتی که تصویری جدید از اقتصاد دنیاست. این باوری است که جرمی ریفکین به آن معتقد است و بر پایه آن کتاب درباره افول سرمایه‌داری در افق‌های جدید اقتصادی نوشته است.

بیشتر بخوانید:

«ریفکین» اقتصاددان و جامعه‌شناس سرشناس آمریکایی در کتاب «هزینه نهایی صفر» به ما نشان می‌دهد که اینترنت اشیا چطور می‌تواند به طرز چشم‌گیری باعث افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مهم‌تر از همه زمینه‌ساز طلوع پارادایم اقتصادی جدیدی به نام همدارهای مشارکتی شود. شاید برای علاقه‌مندان به بازار آزاد کمی هم آزاردهنده باشد ولی ریفکین در کتابش به ما یادآوری می‌کند که آنچه به عنوان سرمایه‌داری در اقتصاد دنیا می‌شناسیم نفس‌های آخرش را می‌کشد و اقتصاد دنیا در مسیرهای تازه‌تری گام می‌گذارد که پیشرفت تکنولوژی آن را میسر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

در این کتاب تصویری از آینده نزدیک اقتصاد و زندگی به نمایش گذاشته می‌شود که دیگر از مصرف‌کنندگی صرف خبری نیست و شهروندان هر کدام خود تولیدکننده‌ی آن چه مصرف می‌کنند، هستند و داشته‌های‌شان را در همداریِ مشارکتی با دیگران شریک می‌شوند.

کتاب «هزینه نهایی صفر» را «جرمی ریفکین» نوشته و «سعید زرگریان» به فارسی برگردانده است. این کتاب را انتشارات آموخته در ۴۷۲ صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : آموخته
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز