پیشنهاد کتاب: مدل های کسب و کار برای تیم ها

تعارض منافع از گذشته یکی از مهم‌ترین آفات سازمان‌ها و تیم‌ها برای پیش‌روی بود. در هر مجموعه‌ای هر چند همدل همیشه منافع گروهی با گروه دیگر در تعارض بوده و این مسئله وقت و انرژی سازمان را می‌گیرد.

برای همین همیشه تیم‌ها و سازمان‌ها به دنبال روشی بودند که بهترین مدل کار تیمی را برای خودشان طراحی کنند. دو پژوهشگر سازمانی با شناسایی این چالش در سازمان‌ها با شیوه ای خلاقانه تلاش کردند مجموعه‌ای از تجربه‌ها را در زمینه حل این مشکل کنار هم بگذارند. حاصل کار کتاب خوانی «مدل‌های کسب و کار برای تیم‌ها» است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نویسندگان کتاب مدل‌های کسب‌وکار برای تیم‌ها با بهره‌گیری از داستان‌های واقعی نشان می‌دهند چگونه می‌توان با استفاده از ابزاری یکسان در سطوح سازمانی، تیمی و فردی بـــه درک و شفافیت رسید. در حقیقت، با کمک ابزارهای این کتاب به مثابـــە حلقە گمشده، می‌توان کاری را که باید انجام شود، نه در قالب شغل، که در قالب نقش تعریف کرد تا افراد پس از طراحی مدل کسب‌وکار خود و تیم‌شان بتوانند به جایگاه و اهمیت نقش‌های خود در مدل تیمی پی ببرند و با سازمان‌شان همسو شوند.

آریاک سفر

این کتاب حاصل مشارکت ۲۲۵ نفر از ۳۸ کشور مختلف است که همه با هم در نگارش، ویرایش و تهیۀ «مدل‌های کسـب‌وکار برای تیم‌ها» نقش داشتند. پیش‌نویس فصل‌های این کتـــاب را به منظور بازبینی، بحث و نقد برای جمع آنلاینی ارسال می‌شده و بیش از ۱۵ ماه این فرایند به طول انجامیده. نویسنده کتاب در مقدمه تخمین می‌زندکه بیش از ۵۰۰۰ سال تجربە حرفه‌ای نویسندگان در حوزه‌های کســـب‌وکار، فناوری، دولت، دانشگاه، پزشکی، حقوق، طراحی و رشته‌های دیگر وقف این کتاب شده باشد.

بیشتر بخوانید:

این کتاب از چهار بخش و ۹ فصل تشکیل شده است. بخش اول کتاب «نظری‌های بزرگتر دربارە کار» نام دارد که به شما کمک می‌کند راه‌های جدیدی برای رهبری و روش‌های بهتری برای کار پیدا کنید. بخش دوم کتاب «مدل‌های کسب‌وکار» نام دارد که در توضیحش آمده: «یاد بگیرید برای تشریح و تحلیل مدل‌های کسب‌وکار سازمانی، تیمی و شخصی از ابزاری قدرتمند استفاده کنید». همچنین برای اینکه بیاموزید که کار تیمی را با ابزارهای جدیدی تقویت کنید که تفکر مبتنی بر مدل کسب‌وکار را تکمیل می‌کنند بد نیست بخش سوم کتاب را با عنوان «کار تیمی» بخوانید. بخش چهارم و پایانی کتاب هم «راهنمای به‌کارگیری» است. در این روش تلاش می‌کنید ببینید دیگران چطور این کار را کرده‌اند و شما چطور می‌توانید کاری کنید که این روش برای شما، تیم و سازمان‌تان نتیجه‌بخش باشد.

کتاب «مدل‌های کسب‌وکار برای تیم‌ها» را «تیم کلارک»، «بروس هیزن» نوشته‌اند و «سامه نجفی» آن را برای انتشارات «آریانا قلم» ترجمه کرده است. کتاب ۱۵۰ صفحه دارد و قیمت چاپ اول آن در زمستان ۱۴۰۱، ۲۱۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاناقلم
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز