پیشنهاد مدودف برای جلوگیری از منفی شدن قیمت نفت

نایب رئیس شورای امنیت روسیه افت شدید قیمت نفت و منفی شدن قیمت این محصول در بازار آمریکا را توطئه کارتل‌های قدرتمند علیه تولیدکنندگان دانست و برای جلوگیری از منفی شدن قیمت نفت پیشنهادی ارائه کرد.

به گزارش کاماپرس قیمت نفت خام “سبک” WTI در تاریخ 20 آوریل ، آخرین روز معاملات برای ماه می منفی شد و به منفی 40.32 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی برای ماه ژوئن نیز با کاهش قیمت مواجد شد اما در محدوده مثبت باقی ماند.

دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه در این باره در صفحه فیسبوک خود نوشت:  آنچه در رابطه با قراردادهای آتی نفتی مشاهده می کنیم ، یادآور توطئه کارتل ها است. در این وضعیت زمان آن است که مانند شروط مندرج در قراردادهای حوزه گازی، دربخش نفت نیز از “شرط تعهد به دریافت و پرداخت” استفاده کرد.

استفاده از تجربه قراردادهای گاز در نفت

وی گفت: بر اساس آنچه در حوزه فروش گاز تجربه کرده ایم، پیشنهاد می کنیم نفت را به صورت Take or Pay به فروش برسانیم و آماده هستیم تا در مورد این گزینه با شرکای خود گفتگو کنیم.

آریاک سفر

به عقیده مدودف این شرط می تواند به تولیدکنندگان نفت در برابر معضل کمبود ظرفیت ذخیره سازی اطمینان خاطر ایجاد کند.

در قراردادهای گاز به موجب این شرط، اگر خریدار از تحویل گرفتن گاز تعیین شده یا مفروض قرارداد امتناع ورزد باید جبران خسارت کند، یعنی مابه التفاوت میزان گازی که باید تحویل می‌گرفت و وجه آن را می پرداخت اما عملاً تحویل نگرفته است با میزان گازی که به طور واقعی تحویل گرفته در قیمت قرارداد ضرب می‌شود و مقدار پولی که باید پرداخت شود به دست می آید.

شایان ذکر است؛ شرط تعهد به دریافت، یکی از عناصر حیاتی قراردادهای بلندمدت فروش و عرضه در حوزه انرژی و به طور خاص در قراردادهای فروش و انتقال گاز به شمار می رود. این شرط، سرمایه گذاری تولیدکنندگان در حوزه انرژی را تا حدودی از نوسانات قیمت دور نگه می دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز