پیشنهادکتاب: غرق شدن تمدن‌ ها در بستر خاورمیانه

امین معلوف روزنامه‌نگار، جستارنویس و روشنفکر لبنانی ساکن فرانسه است که در سال‌های اخیر به خاطر روایت‌های نابش از خاورمیانه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، او در معروف ترین کتابش با عنوان  «غرق شدن تمدن‌ها» تلاش کرده تا  بحران‌ها و تنش‌های خاورمیانه و جهان امروز روایت کند. این روایت از تجربه زیسته او در خاورمیانه نشأت می‌گیرد و بر اساس تجربیات یک روشنفکر خاورمیانه‌ایِ که تجربه زیسته‌ای در محل تلاقی فرهنگ‌های گوناگون، از تحولات و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی دارد شکل گرفته است.

این کتاب بخش سوم از یک سه‌گانه نوشته معلوف است. دو کتاب دیگر «هویت‌های مرگبار» و «دنیای بی‌سامان» نام دارند و از نظر محتوایی به هم نزدیک هستند.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

کتاب «غرق شدن تمدن‌ها» در واقع جستاری بلند است که از پیشگفتار، چهار بخش به نام‌های «بهشتی در آتش»، «ملت‌های در حال نابودی»، «سال زیر و رو شدن بزرگ»، «دنیایی در حال تجزیه» و یک پی‌گفتار تشکیل شده است.

در کتاب «غرق شدن تمدن‌ها» خاورمیانه و به‌ویژه جهان عرب جایگاهی مرکزی دارد و امین معلوف، چنانکه در مقدمۀ مترجم بر ترجمۀ فارسی این کتاب اشاره شده، مرکز ثقل مطالبات هویتی تنش‌آفرین را خاورمیانه می‌داند. امین معلوف در کتاب «غرق شدن تمدن‌ها» با نگرانی، از جهانی سخن می‌گوید که همبستگی و همزیستی مسالمت‌آمیز اجتماعات گوناگون انسانی در آن رو به وخامت است.

او در این کتاب به ریشه‌یابی این بحران می‌پردازد و از عواملی سخن می‌گوید که به اعتقاد او در رقم خوردن چنین بحرانی نقش داشته‌اند. این کتاب را نشر نگاه معاصر با ترجمه عبدالحسین نیک‌مهر در ۳۲۰ صفحه روانه بازار نشر کرده است. کتاب سال ۲۰۱۹ نوشته شده و چاپ اول آن در ایران ۱۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : فرهنگ معاصر
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز