پیشنهادهای ایلان ماسک برای موفقیت در زندگی

لست سکند

ایلان ماسک، با دارایی خالص حدود ۲۷۰ میلیارد دلار تا دسامبر ۲۰۲۱، ثروتمندترین شخص جهان شناخته شده است. ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس، پی‌پال و سرمایه‌گذار تسلا است که به تازگی توییتر را نیز خریده است!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وقتی از ایلان ماسک پرسیده شد که چگونه ساخت موشک را یاد گرفته است، پاسخ داد: «من کتاب می‌خوانم.» در واقع، یکی از عواملی که سبب اختراعات و شکل گرفتن جهت فکری ماسک شده است، خواندن کتاب‌های الهام‌بخش است. از این رو در ادامه این مطلب، چند کتاب در زمینه‌های مختلف که ایلان ماسک خواندن آن‌ها را توصیه کرده است، معرفی می‌شوند؛

1. استیو جابز

نویسنده: والتر ایزاکسون

راز آسمان پایتخت

مترجم: منیژه شیخ جوادی، ارمغان جزایری

ناشر: پیکان

کتاب استیو جابز، زندگی نامه استیو جابز موسس شرکت اپل را روایت می‌کند. این کتاب در 632 صفحه از سال 1399 در دسترس طرفداران موسس اپل قرار دارد.

2. زندگی ۳.۰

نويسنده: مکس تگمارک

مترجم: میثم محمد امینی

ناشر: نشر نو

تگمارک در این اثر به کندوکاو انسان بودن در عصر هوش مصنوعی می‌پردازد؛ از اَبَرهوش گرفته تا معنا و آگاهی و مرزهای فیزیکی نهایی حیات در کیهان.

  

3. صفر تا یک

نویسندگان: بلک مسترز و پیتر تیل

مترجم: فرهنگ جعفری

ناشر: نسل نواندیش

در توضیحات این کتاب آمده است: یادداشت‌هایی برای شروع کار یا چگونگی ساختن آینده؛ کتابی مناسب، برای کسانی است که می‌خواهند دست به شروع یک کسب و کار بزنند.

4. دروغ/ اراده آزاد

نویسنده: سام هریس

مترجم: خشایار دیهیمی

ناشر: گمان

مجموعه تجربه و هنر زندگی نشر گمان، به مسائلی فلسفی می‌پردازد که راه زندگی هرکس را مشخص می‌کند. کتاب دروغ / اراده آزاد اثر سام هریس نویسنده آمریکایی است که دهمین کتاب از این مجموعه به شمار می‌رود و تقریبا در مورد همه چیزهایی که انسان برای آن ارزش قائل است همچون قانون، سیاست، دین و اخلاق حرف می‌زند.

5. ثروت ملل

نویسنده: آدام اسمیت

مترجم: سیروس ابراهیم‌زاده

ناشر: پیام

ثروت ملل نام مهمترین کتاب این اقتصاددان اسکاتلندی است که در سال ۱۷۷۶ میلادی منتشر شده است. این اثز یکی از نخستین کتاب‌هایی است که به بررسی جامع ماهیت ثروتمندی یک ملت می‌پردازد و موضوعاتی چون تقسیم کار، تولید و بازار آزاد را مورد پژوهش قرار می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : نسل نواندیشنشر پیامنشر پیکاننشر گماننشر نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز