پیشرفت بانک تجارت در افزایش درآمدهای کارمزدی

درآمدهای کارمزدی «وتجارت» در سال 1399، پس از کسر هزینه 4 هزار و 247 میلیارد ریالی معادل20 هزار و 6 میلیارد ریال اعلام شد. جمع درآمدهای ناخالص بانک تجارت در این سال با رشدی در حدود 37 درصد نسبت به سال 1398 به میزان 24 هزار و 253 میلیارد ریال رسید.

به گزارش کاماپرس، عملکرد بانک تجارت در چهار سال منتهی به پایان اسفند ماه 1399 نشان دهنده افزایش درآمدهای کارمزدی این بانک بورسی با توجه به اقدامات اصلاحی آن بوده به طوری که این فعالیت‌ها زیان انباشته بانک تجارت را کاهش داده و موجب سودآوری آن شده است. خالص درآمد کارمزدی این بانک در سال 1396، معادل 4 هزار و 431 میلیارد ریال بوده که این میزان در سال 1397 رشد 83 درصدی پیدا کرده و به میزان 8 هزار و 100 میلیارد ریال رسید.

سال 1398 بود که بانک تجارت با انجام اقدامات اصلاحی در ساختار درآمدها و هزینه‌های کارمزدی روند افزایشی خود را در خالص درآمدهای کارمزدی ادامه داد و رشدی 58 درصدی نسبت به سال 1397 را به ثبت رساند.

در سال‌های گذشته همزمان با تثبیت نرخ سود تسهیلات، بانک‌ها توجه بیشتری به کسب درآمدهای کارمزدی داشته و در این زمینه بین بانک‌ها رقابت نفس گیری شکل گرفته است. نتیجه این اتفاق ارائه خدمات بهتر به مشتریان بود. رقابت‌های ذکر شده بیشتر در ارائه خدمات الکترونیکی خود را نشان داده و به موجب آن رفاه نسبی قابل قبولی برای مشتریان بانک‌ها به وجود آمده است. کارنامه چهار ساله بانک تجارت در کسب درآمدهای کارمزدی یک نمونه از پیشرفت بانک‌های خصوصی در زمینه یاد شده به شمار می‌رود.

آریاک سفر

تلاش بانک‌های خصوصی در جهت بهبود عملکرد

در کشورهای پیشرفته بیشترین میزان درآمد بانک‌ها از محل خدمات کارمزدی بوده و این رقم تا 70 درصد کل درآمد بانک‌ها را در بر می‌گیرد. اما در ایران تا قبل از ورود بانک‌های خصوصی به بازار پولی و خصوصی شدن تعدادی از بانک‌های دولتی به خصوص بانک تجارت، بیشتر درآمد بانک‌ها از محل پرداخت تسهیلات تامین می‌شد.

همچنین این بانک با بهبود سبد سپرده‌ای و افزایش شاخص‌های عملکردی یاد شده، با وجود شرایط تحریم و شیوع کرونا همواره سعی در حمایت‌های گسترده از صنایع گوناگون داشته و دارد. به عنوان مثال این مجموعه به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده در دوره شیوع ویروس کرونا تا پایان دی ماه سال گذشته، تعداد 25 هزار و 825 فقره تسهیلات ودیعه مسکن، معادل 4 هزار و 963 میلیارد ریال، به خانواده‌های مستاجر در استان‌های مختلف کشور پرداخت کرد.

مرتبط با : بانک تجارت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز