پیروزی رئیسی خللی در مذاکرات برجام ایجاد نمی‌کند

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات احیای برجام اظهار اطمینان کرد که در صورت پیروزی رئیسی هیچ خللی در مسیر این مذاکرات ایجاد نخواهد شد.

به گزارش کاماپرس، با افزایش گمانه زنی ها در مورد پیروزی حجت الاسلام رئیسی مواضع سیاسی وی نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، سید عباس عراقچی سرپرست تیم ایرانی در مذاکرات احیای برجام بیان کرد: مواضع جناب آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی، آن‌طور که در دوران رقابت‌های انتخاباتی بیان شد، نشان‌دهنده یک سیاست واقع‌بینانه و تعامل‌گرایانه است که بر مبنای همکاری با جامعه بین‌الملل و تعامل سازنده اقتصادی قرار دارد. مواضع ایشان در مورد برجام و مذاکرات جاری هم نشان‌دهنده همین واقع‌بینی و عملگرایی در سیاست خارجی است. اطمینان دارم در صورت انتخاب ایشان هیچ خللی در مسیر مذاکرات ایجاد نخواهد شد.

رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران گفت: در عین حال باید بگویم این محاسبه منافع ملی است که موفقیت یا شکست مذاکرات را رقم می‌زند. ما به دنبال منافع ملت ایران هستیم و اطمینان دارم هر‌کسی هم که برای ریاست‌جمهوری انتخاب شود همین هدف را دنبال خواهد کرد. او افزود: ما در این مذاکرات منافع کشور و مردم را می‌شماریم نه تعداد آرای نامزد‌های انتخاباتی را. سیاست‌های مشخص‌شده از سوی مراجع عالی کشور دستورالعمل‌های هیات مذاکره‌کننده ایرانی را مشخص می‌کند و ما تنها در آن مسیر حرکت خواهیم کرد.

وی در عین حال تاکید کرده است: به عنوان یک دیپلمات و مذاکره‌کننده در موقعیتی نیستم که در مورد مسائل انتخاباتی و کاندیداهای ریاست‌جمهوری صحبت کنم، با این حال در پاسخ به سوال شما می‌توانم تاکید کنم که هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

آریاک سفر

شایان ذکر است ؛ مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای احیای برجام در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات گفت که «اکنون بیش از هر زمانی به یک توافق نزدیک هستیم و شخصا بسیار امیدوارم که توافق در همین دولت صورت گیرد.» او افزود: «رسیدن به توافق، منوط به تامین خواسته‌های کلیدی و رفع نگرانی‌های اصولی جمهوری اسلامی است و هر زمان که ما به چنین نقطه‌ای برسیم، توافق صورت خواهد گرفت.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز