پیازکاران محصول خود را شخم زدند!

به گفته نماینده مردم جیرفت در مجلس ، وضعیت نامطلوب قیمت موجب شده است که پیازکاران به جای برداشت محصول خود را شخم بزنند و  تعرفه گذاری اشتباه ستاد تنظیم بازار برای پیاز هم بازار صادراتی این محصول از بین برده است.
به گزارش کاما پرس، ماجرا از این قرار است که پیش از این و در سال های گذشته کشاورزان جیرفتی به عنوان یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان پیاز، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کردند اما اشتباه اخیر ستاد تنظیم بازار و در نظر گرفتن تعرفه 10 هزار تومانی برای صادرات پیاز موجب شد که کشاورزان و صادرکنندگان پیاز این منطقه، با مشکل مواجه شوند.
البته پس از یک ماه، این ستاد دوباره تعرفه را به قیمت قبلی بازگرداند اما مشتریان محصول پیاز جیرفت و کرمان از دست رفته و نیاز خود را از جایی دیگر تأمین کرده بودند.

قیمت گزاف نهاده های کشاورزی

یحیی کمالی پور با انتقاد از بی توجهی مسوولان جهاد کشاورزی و وزارت صمت به مشکلات کشاورزان می گوید: با مسئولان وزارت جهاد که صحبت می‌کنیم، می‌گویند بخش تنظیم بازار را از ما گرفته‌اند و به وزارت صمت داده‌اند اما مهم این است که یک نفر پیدا شود مشکل کشاورزان را حل کند چون اگر وضع به همین صورت باشد سال آینده تولید کافی انجام نخواهد شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار می کند: کشاورزان منطقه جیرفت و کرمان محصولات صیفی خود را به دلیل قیمت پایین برداشت نمی‌کنند چرا که آنها نهاده‌ها را به قیمت گزاف خریده‌اند و محصول را تا اینجا به ثمر رسانده‌اند اما زمانی که می‌خواهند عرضه کنند قیمت آنقدر پایین است که کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد.
کمالی‌پور به برداشت نکردن صدها تن محصول پیاز، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی اشاره می کند و می گوید: پیازکاران محصول خود را شخم زدند و گوجه کاران هم رها کرده‌اند.
او با تأکید براینکه این بی‌توجهی‌ها موجب ناامنی در جنوب کرمان شده است، ادامه می دهد: با مشکلات اقتصادی که در این منطقه به وجود آمده انواع راهزنی‌ها، قتل و درگیری را شاهد هستیم و در آینده هم شرایط بدتری را شاهد خواهیم بود.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز