پژو 206 و سمند با دلار 22 هزار تومانی چقدر حباب دارند؟

پژو 206 تیپ دو اکنون در بازار به قیمت 185 تا 188 میلیون تومان و سمند ال ایکس با قیمت 170 میلیون تومان قابل خریداری است اما چنانچه این قیمت ها را با سابقه قیمت های این خودروها و نرخ همزمان دلار در ماه های قبل مقایسه کنیم، نتیجه یک حباب حدود 20 میلیونی است.

به گزارش کاماپرس، ریزش قیمت ارز از کانال 25 هزار تومان به کانال 22 هزار تومان، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و قیمت ها را نزولی کرده است با این حال نگاهی به سابقه قیمت خودروهایی همچون پژو 206 تیپ 2 و سمند در مقایسه با نرخ دلار نشان می دهد قیمت های فعلی این خودروها با دلار 22 هزار تومانی باز هم حدود 20 میلیون تومان جای کاهش دارد.

اعضای اتحادیه نمایشگاه داران که فعالان حرفه ای و شناسنامه دار بازار خودرو به شمار می روند معتقدند در صورت تداوم روند کاهش نرخ دلار و سقوط دلار به کانال 20 هزار تومان باید شاهد کاهش قیمت 60 درصدی خودروهای پرتیراژی مثل پژو 206 و سمند باشیم.

حباب 20 میلیونی دو خودروی پر تیراژ داخلی

آریاک سفر

سعید موئتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در این باره به روزنامه همشهری گفته است در حال حاضر انتظار داریم قیمت ها در بازار خودرو کاهش بیشتری داشته باشد و بنابراین در انتظار تخلیه حباب قیمت برخی خودروها هستیم. برای مثال در اواخر مردادماه سالجاری که نرخ دلار حدود 23هزار تومان بود، قیمت سمند ال‌ایکس 150 میلیون بود و اکنون که دلار 22 هزار تومان است قیمت این خودرو به 170میلیون تومان رسیده  و باز هم بیش از 20 میلیون حباب دارد.

بررسی ها نشان می دهد در تاریخی که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران از آن سخن گفته یعنی مردادماه امسال قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز حدود 168میلیون تومان بوده و دلار در آن مقطع هم قیمت دلار کنونی بوده است بر این اساس این خودرو که اکنون به قیمت 185 میلیون به فروش می رسد نیز حدود 18 میلیون تومان حباب دارد.

احتمال بازگشت آمریکا و شوک 50 درصدی به بازار خودرو 

این درحالیست که با توجه به روند کنونی نزولی دلار، به نظر می رسد برای مثال قیمت این دو خودرو بیش از این نیز کاهش یابد و با فرض سقوط دلار به کانال 20 هزار تومان باید شاهد قیمت 140 میلیونی برای سمند و 150 میلیونی برای پژو 206 باشیم.

نکته جالب توجه این که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفتگو با همشهری احتمال سقوط 50 درصدی خودرو در صورت بازگشت آمریکا به برجام را مطرح کرده و تصریح کرده است : احتمال گران شدن خودرو در شب عید هم با شرابط کنونی منتفی است و چنانچه آمریکا به برجام بازگردد حتی شاهد سکته 50درصدی در بازار خودرو خواهیم بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پژو 206 و سمند با دلار 22 هزار تومانی چقدر حباب دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز