پژو 206 دست دوم ؛ نکات کلیدی که قبل از خرید باید بدانید

یکی از پرفروش‎‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار دست دوم پژو 206 است که ماهیت اصلی آن به کشور فرانسه برمی‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود گذشت زمان طولانی از عرضه پژو 206 در بازار خودرو ایران، بسیاری افراد همچنان علاقمند به این محصول هستند و برای خرید این خودرو به سوی بازار دست دوم نیز می‌روند. ولی برای خرید این محصول به صورت دست دوم باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نکات قابل توجه قبل از خرید پژو 206 دست دوم

برای خرید پژو 206 دست دوم ابتدا موتور، درون موتور و دیاگ را به خوبی بررسی کنید پس از بررسی موتور اگر روغن یا کربن زیادی در موتور مشاهده کردید باید بدانید که این خودرو احتمالا در معرض خرابی یاتاقان قرار دارد. پس از بررسی موتور حتما از سالم بودن دسته سیم‌ها و سوکت‌ها مطمئن شوید تا دستکاری نشده باشد.

آریاک سفر

پس از بررسی موتور حتما اتاق پژو 206 را نیز به خوبی بررسی کنید که دچار رنگ، لهیدگی یا ضربه نشده باشد، البته بدانید که اگر رنگ داخل کاپوت تغییر داشت ایرادی ندارد. زیرا حرارت موتور به آن برخورد کرده و سبب تغییر رنگ شده است.

اگر خودرو حین استارت لرزید یا بکسوات هنگام تعویض دنده ایجاد شد، دیسک و صفحه کلاچ این محصول باید تعمیر شود. البته گفتنی است که مقداری تقه و تاخیز در مدل‌های اتومات وجود دارد که طبیعی است. اما اگر این مشکل پی‌درپی باشد، نشانگر کثیف بودن روغن یا بیش از حد کار کردن گیربکس است.

خودرو مورد نظر را در پستی و بلندی امتحان کنید، اگر در این سطوح صدای نامناسب داشت جلوبندی آن مشکل دارد که یک متخصص باید آن را بررسی کند. از لحاظ ایمنی خودرو توجه داشته باشید که سمت خودروهای اسپرت شده نروید، زیرا این محصولات با دستکاری‌هایی همچون پایین آوردن ارتفاع ماشین، استفاده از سیستم‌های جانبی و … امنیتشان کاهش یافته است.

گفتنی است که خرید خودرو دست دوم هزینه‌های احتمالی همچون تعویض تسمه تایم، تعمیرات گیربکس و صفحه کلاچ و تعویض قطعات بدنه دارد که باید قبل از خرید علاوه بر مبلغ خود محصول به این نکات  توجه داشت.

آیا خرید پژو 206 دست دوم ریسک است؟

باید بدانید که خودرو پژو 206 حتی اگر در پارکینگ هم باشد باز دارای استهلاک است که اساسی‌ترین معضل سیستم هیدرولیک خواهد بود. در واقع همین امر سبب سروصداهای زیادی برای خودرو می‌شود. دسته راهنما نیز به‌ خصوص در مدل‌های پایین بسیار حساس است و ممکن است پس از چندسال کارکرد این قطعه از کار بیفتد یا به درستی کار نکند.

قبل از خرید پژو 206 دست دوم باید بدانید که این محصول جلوبندی ضعیفی دارد که با کارکرد زیاد دچار استهلاک می‌شود و باید تعویض شود که این تعمیر یا تعویض هزینه بالایی دارد. همچنین باید دانست که سیستم بوستر ترمز برخلاف سیستم ترمز بسیار ضعیف است و پس از مدتی کارکرد شاهد صدای سوت هنگام ترمز خواهید بود.

در آخر نیز حواستان باید به قانون 5 سال عمر مفید پژو 206 باشد، زیرا کارشناسان می‌گویند خودروی پژو 206 که عمری بالاتر از 5 سال دارد را نباید خریداری کرد یا حتما قبل از خرید آن باید مورد بررسی کارشناس متخصص قرار بگیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز