پژو 2008 یا رنو کپچر ؛ مساله این است

رنو و پژو به عنوان دو خودروساز فرانسوی از سال‌ها پیش به دنبال افزایش سهم خود در بازار ایران بوده‌اند. به همین دلیل سعی دارند با تولید محصولات متنوع به سلیقه‌های مختلف مصرف‌کنندگان پاسخ بدهند.
به گزارش کاماپرس، پژو 2008 و رنو کپچر دو خودروی شاسی‌بلندی هستند که توسط این خودروسازان اروپایی برای جلب نظر طرفداران این مدل خودروها تولید کردند. این دو خودرو در یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شدند. پژو 2008 صفرکیلومتر مدل 2018 این روزها در بازار ایران در محدوده یک میلیارد و 50 میلیون تومان تا یک میلیارد و 130 میلیون تومان عرضه می‌شود. در مقابل هیچ خودروی صفرکیلومتر کپچری در بازار وجود ندارد. به همین خاطر مصرف‌کنندگانِ سخت‌گیر باید به دنبال مدل‌های 2017 و 2016 این خودرو باشند که کارکرد کمی داشته باشند. اقتصادنیوز پس از ارزیابی بازار خودروهای وارداتی قیمت مدل 2017 این خودرو با 16 هزار کیلیومتر کارکرد را حدود 880 میلیون اعلام کرد. به نظر می‌رسد با افزایش هر هزار کیلومتر کارکرد، حدود 10 میلیون تومان از کارکرد خودرو کاسته می‌شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید :

شباهت‌ها و تفاوت‌های پژو ۲۰۰۸ و کپچر
هر دو این خودرو‌‌ها از نظر پلت‌فرم و قطعات فنی اشتراک قابل توجهی با مدل‌های سایز کوچک و هاچ‌بک خود دارند، کپچر در واقع بر روی پلت فرم دستکاری شده رنو کلیو شکل گرفته است و از بسیاری جهات یک هاچ‌بک بلند مرتفع محسوب می‌شود و ۲۰۰۸ هم از نظر ساختار تعلیق و مشخصات پیشرانه و شاسی، شباهت بسیاری با خانواده پژو ۲۰۷ وپژو ۲۰۸ دارند. با توجه به شباهت این دو خودرو به مدل‌های سایزکوچک می توان گفت کیفیت رانندگی با هر دو این خودروها بیشتر به خودروهای سبک درون شهری شباهت دارند تا SUVهای واقعی.
رنو کپچر در زمره خودروهای پیشرفته راه یافته به بازار کشورمان قرار می‌گیرد و از یک پیشرانه کم حجم ۱٫۲ لیتری چهار سیلندر تزریق مستقیم سود می‌برد که به لطف توربوشارژر قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخاری را در دور ۴۹۰۰ RPM با گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.همچنین رنو از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک دوبل کلاچ در این خودرو استفاده کرده است که نیروی تولیدی موتور را بی‌وقفه و بی‌کم و کاست به چرخ‌های جلو می‌رساند.
اما بررسی عملکرد پژو ۲۰۰۸ بیانگر آن است که این خودرو از موتوری ۱.۶ لیتری توربو شارژ THP۱۶۵ بهره می برد که معادل قدرت ۱۶۳ اسب‌بخاری تولید می کند. با یک حساب سرانگشتی می توان گفت در این بخش پژو ۲۰۰۸ با ۴۳ اسب‌بخار اختلاف قدرت رنو را جاگذاشته و توانسته در این بخش امتیاز قابل قبولی بدست آورد.

معرفی کپچر
رنو کپچر علاوه بر طراحی متفاوت دارای امکانات فنی خوبی است. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سنسور اتوماتیک نور چراغ‌ها و آیینه‌های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب اشاره کرد. علاوه بر این از دیگر امکانات این خودرو بدنه ۲ رنگ، غربیلک فرمان چرمی، تودوزی چرم، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE)، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، گرم کن صندلی‌های جلو، است.

آریاک سفر

معرفی پژو ۲۰۰۸
از امکانات پژو 2008 می‌توان به فرمان برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک در عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS ، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، کروز کنترل و سنسور باران اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : پژورنو
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز