پول میلیاردی بده مدرک دانشگاهی بخر!

لست سکند

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها بازار داغ خرید و فروش مدرک دانشگاهی به شکل عجیبی رونق دارد و رقم های میلیونی و میلیاردی برای خرید انواع مدارک رشته های گوناگون رد و بدل می شود.

به گزارش کاماپرس؛ روز گذشته دومین جلسه دادگاه سلطان جعل مدرک در حالی برگزارشد که همچنان جعل مدارک آموزشی و تحصیلی ادامه دارد. مدارکی که با رقم های میلیونی و گاه میلیاردی به فروش میرسند. نوع مدرک دانشگاهی، رشته موردنظر و مقطع تحصیلی از فاکتورهای مهم تعیین قیمت در جعل مدرک است. روزنامه شهروند در گزارش امروز خود به بازار خرید و فروش مدارک جعلی پرداخته است.

مدارکی با قیمتهای متفاوت

شهروند نوشته است: یکی از موسسات جعل مدرک، لیسانس دانشگاه پیام‌نور را با ۱۵‌میلیون و ارشد ۳۰‌میلیون و لیسانس دانشگاه آزاد را ۳۰‌میلیون و ارشد را ۴۵‌میلیون تومان می‌توانید بخرید. قیمت مدرک پزشکی، پیراپزشکی و مهندسی پزشکی هم بالای ۷۰‌میلیون تومان است

مدرک دانشگاه آزاد، ۲۴ میلیون

راز آسمان پایتخت

به نوشته شهروند؛ ماجرا با یک پیامک شروع می‌شود؛ پیامکی با توضیح مختصر درباره دادن مدرک در همه مقاطع و رشته‌ها، همراه با یک شماره تلفن، بعد تماس برقرار می‌شود و مرد پشت تلفن می‌گوید برای خرید مدرک روانشناسی باید عجله کرد.
می‌گوید دانشگاه آزاد به آنها ۱۰ جای خالی برای این رشته داده و حالا همه‌اش پر شده و اگر می‌خواهیم باید به‌سرعت برایشان پول بریزیم تا شاید یک جای خالی دیگر باز کنند. این موسسه با هزینه‌ای حدود ۲۴‌میلیون تومان و در مدت زمانی بسیارکوتاه مدرک دانشگاه آزاد را می‌دهد.

رابطه دانشگاهها با مراکز جعل مدرک

مرد پشت تلفن می‌گوید: «اینجا میدان انقلاب نیست و من مدرس همین دانشگاه هستم. این دانشگاه در برخی از رشته‌ها دانشجو کم دارد و از ما به‌ عنوان دوستان‌شان خواسته تا بچه‌ها را معرفی کنیم و آنها هم برای گرفتن مدرک کمک می‌کنند.» کمک آنها به این شکل است که در مقابل گرفتن ۶۵‌میلیون تومان برای رشته‌های مهندسی و حدود ٢٤‌میلیون تومان برای رشته‌های انسانی و… فرد به صورت رسمی دانشجوی دانشگاه آزاد می‌شود و براساس گفته‌های این موسسه از روز اول ثبت‌نام برای فرد کارت دانشجویی، کارت ورود به جلسه آزمون و کارت صندوق رفاه دانشجویی صادر می‌شود و به این ترتیب نامش در کنار سایر دانشجویان دانشگاه قرار می‌گیرد؛ اما به‌ عنوان یک دانشجوی انتقالی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده است: «ما تنها کار سالم را در کشور انجام می‌دهیم و سایر موسسات یا مدارک جاهایی که قول مدرک با قیمت ۱۷-۱۸‌میلیون تومان را می‌دهند، جعلی است.»

شیوه جذب مشتری در مراکز جعل مدرک

آنها حتی پول را قدم به قدم می‌گیرند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند؛ ۵ ‌میلیون تومان ابتدای کار دریافت می‌کنند برای آنکه مطمئن شوند فرد این مدرک را می‌خواهد. «مبلغ زیادی نیست و ما هم قرار نیست این میزان پول اندک را بخوریم.» بعد از تأیید ریزنمرات و پذیرفته‌شدن ۱۲۰ واحد در سایت دانشگاه ۲۰‌میلیون تومان دریافت می‌کنند و زمان شروع امتحانات هم تسویه حساب کامل انجام می‌شود.
ماجرا اما برای دانشجویان رشته پزشکی متفاوت است. این موسسه در قبال دریافت یک‌میلیارد تومان صندلی رشته پزشکی را به افراد می‌دهد اما مرد پشت تلفن تأکید می‌کند که نمی‌تواند برای گرفتن نمره یا فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی کاری انجام دهد و فرد خودش باید درس بخواند: «برای گرفتن مدرک پزشکی هیچ پشتیبانی از سوی ما ندارید و ما فقط می‌توانیم کاری کنیم در دانشگاه آزاد یا دولتی قبول شوید.» او می‌گوید موسسه‌شان بسیار معتبر است و ریاستش هم با فردی است خوشنام که مدرس روانشناسی است و باشگاه اسب‌سواری دارد و بعد هم به‌سرعت آدرس دفتر را می‌دهد. «اگر کسی هم دیپلم می‌خواهد بگویید امسال آخرین ‌سال است و باید حتما مدرک دیپلمش را هر چه سریع‌تر بگیرد.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز