پول جریمه های کرونا کجا هزینه می شود؟

وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده که درحالی که قرار بوده پول جریمه های کرونا را به حساب آنها واریز کنند اما تاکنون فقط حدود 6 میلیون و ۳۳۳ هزار تومان از جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.

به گزارش کاماپرس، اواسط مهر ماه برخی تصمیمات بازدارنده ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از افزایش ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری اعلام شد که در آن جریمه های مالی نیز درنظر گرفته شده است. جریمه های که قرار بود در خدمت درمان و مقابله با ویروس کرونا قرار گیرد.

جریمه ۵۰ هزار تومانی ماسک نزدن

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از ۱۹ مهر ماه از درب خانه، اجباری و ورود به وسایل حمل و نقل عمومی بدون ماسک ممنوع شد. همچنین اعلام شد از این تاریخ و در تهران هر فردی که ماسک نزند، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای کسانیکه ابتلایشان به کرونا را کتمان کنند

آریاک سفر

در این زمینه رییس جمهور تاکید کرد که فرد به محض اطلاع از ابتلای خود باید به خانواده و محل کارش اطلاع دهد و دو هفته در قرنطینه بماند و حق خروج از قرنطینه را نداشته باشد و اما اگر تخلف کند برای هر نوبت تخلف، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود

جریمه اصناف

جریمه های اصناف نیز به این صورت است که در مرحله اول تذکر داده می‌شود، در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود، در مرحله سوم، یک میلیون تومان جریمه در انتظار اوست و در مرحله چهارم، محل کسب متخلف پلمب می‌شود.

جریمه ۱۰۰ هزار تومانی راننده‌تاکسی‌ها در صورت ماسک نزدن

همچنین نسبت به تاکسی و اتوبوس شرایط متفاوتی لحاظ شد؛ به این ترتیب که اگر راننده تاکسی رعایت نکند و ماسک نزند، ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بدون ماسک را سوار کند برای هر نفر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

حال باید پرسید با توجه به اینکه تعداد زیادی از جرایم هنوز پرداخت نشده و یا حداقل به حساب وزارت بهداشت واریز نشده اند، چه روش هایی برای اخذ آن ها وجود دارد و آیا دست اندرکاران راهکاری برای این موضوع دیده اند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز