پول بلیت های کنسل شده مردم چه شد؟

لست سکند

«بیش از ۹۵ درصد بهای بلیت هواپیما که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده‌اند، به آنها بازگردانده شده» این تازه‌ترین پاسخ دبیرانجمن هواپیمایی کشوری به برخی ادعاها درباره بدهی‌های میلیاردی ایرلاین‌ها به مردم در پی کنسلی پروازها است اما برخی گزارش ها از عودت نشدن مبالغ بهای بلیت کنسل شده هواپیما خبر می‌دهند.

به گزارش کاماپرس؛ در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجبار سفرها، قرار شد مردم بتوانند بدون پرداخت هزینه بلیت سفرهایشان را کنسل کرده یا به زمان دیگری موکول کنند. با دستور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در روزهای داغ شدن بحث شیوع این ویروس یعنی همان اوایل اسفندماه، سازمان هواپیمایی نیز از الزامی بودن استرداد بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی بدون دریافت جریمه، تا اطلاع ثانوی خبر داد. با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد، برخی از افراد هنوز نتوانسته‌اند بهای بلیت خود را که از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی تهیه کرده بودند، دریافت کنند.

تکذیب بدهی ایرلاین‌ها به مردم

درپی انتشار اخباری مبنی بر عدم پرداخت بهای بلیت‌های هواپیما به مسافران در پی کنسلی اجباری پروازها، چند روز پیش بود که حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری اعلام کرد در پی کنسلی سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ایرلاین‌های ایرانی  ۴۰۰ میلیارد تومان به مردم بدهکارند. ادعایی که باعث شد، ابعاد تازه‌ای از موضوع روشن شود. این ادعا در چند روز گذشته با واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مواجه شد.

در تازه‌ترین اظهارنظر ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده است که « تاکنون بیش از ۹۵ درصد بهای بلیت هواپیما که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده‌اند، به آنها بازگردانده شده و صحبت‌های غیرکارشناسی صحت ندارد.» به گفته او، از بین ۱۷ ایرلاین داخلی تاکنون ۱۵ شرکت هواپیمایی بهای بلیت پروازهایی را که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده‌اند یا کنسل شده را، بازگردانده‌اند و هیچ بدهی به مردم ندارند.

راز آسمان پایتخت

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی هم در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تکذیب این ادعا، گفته است: این عدد درست نیست و تا کنون مستنداتی درباره آن به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه نشده است.

به گفته جعفرزاده، در پروازهای داخلی، شرکت‌های هواپیمایی باید بهای بلیت مسافران را به مقاصد داخلی و خارجی پس دهند و این کار در حال انجام است.

شکایت را به سازمان هواپیمایی اطلاع دهید

بر اساس اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اگر مسافری شکایت دارد، می‌تواند آن را به سازمان هواپیمایی اطلاع دهد تا مطالباتش پیگیری شود.

به گفته جعفرزاده، گرچه ایرلاین های خارجی تابع قوانین یاتا هستند، اما سازمان هواپیمایی کنسلی پروازهای خارجی را هم پیگیری کرده و درصدد است تا به زودی از طریق شرکتهای هواپیمایی خارجی بهای بلیت پرواز مسافران ایرانی را به آنها بازگرداند.

او همچنین درباره وضعیت حال حاضر پروازها گفته است؛ «در حال حاضر تنها پروازهای ضروری و پشتیبانی انجام می‌شود و هر آنچه که به غیر از این صورت می‌گیرد در زمره پروازهای اقتصادی نمی گنجد البته عادی شدن روند پروازها منوط به تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با کروناست.»

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز