پورشه 911 GT2 با پیستون فوق مدرن رونمایی شد

برای نخستین بار از پورشه 911 GT2 دارای پیستون های فوق مدرن که با فناوری چاپ سه بعدی تولید شده اند، درصنعت خودرو بهره برداری شد.

به گزارش کاماپرس، چندین دهه از تلاش پورشه برای بکارگیری فناوری چاپ سه بعدی می گذرد، نخستین بار در ابتدای دهه 1990 این خودروساز توانست از این فناوری برای تولید نمونه های اولیه یا پروتوتایپ استفاده کند.
هم اکنون هم پورشه توانسته اقدام به تولید پیستونی با فناوری چاپ سه بعدی کند و نخستین تست دوام و تحمل پیستون های چاپ سه بعدی را روی موتور محصول خود پورشه 911 مدل 911 GT2 RS انجام داده و این قطعه نه تنها دوام آورده است بلکه تحقیقات این خودروساز نشان می دهد که پیستون های آلیاژ آلومنیم چاپی نه تنها هم تراز بلکه فراتر از قطعات، فورج و قالب ریزی شده است.

بررسی تحقیقات گذشته

به گزارش سایپا نیوز، پورشه اکنون 20 نوع پلاستیک، فولاد و آلیاژ آلومنیوم را با فناوری چاپ سه بعدی تولید کرده و می فروشد.
برای مثال مشتریان می توانند رنگ، اندازه و سفتی صندلی های چاپ سه بعدی خود را انتخاب کنند. اما وقتی صحبت از پیستون خودرو است با صندلی فرق دارد و باید تست های ایمنی و تحمل را به خوبی پاس کند.
فرایند چاپ سه بعدی از صفر با سایر فناوری ها فرق دارد و پیستون باید از نو طراحی شود. برای این کار نیاز به شبیه سازهای کامپیوتری، هوش مصنوعی برای بهینه سازی شکل پیستون است. چاپ سه بعدی بخشی از کارها را آسان کرده و بخشی از کارها دشوار شده است و پرینتر یا چاپگر آن هم به سخت افزارهای پیچیده ای نیاز دارد.
پورشه برای اطمینان بیشتر با زایس آلمان همکاری کرده و زایس برای اندازه گیری های میکروسکوپی،‌ تصویربرداری و تست های اشعه ایکس به پورشه کمک کرده است و تعداد زیادی از این پیستون ها مورد تحلیل قرار گرفته اند.

آریاک سفر

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز