پنکیک در آرایش‌ های امروزی چه نقشی دارد؟

پنکیک، ابزاری مهم در کیت آرایشگران و گریمورها است. بله درست شنیدید، پنکیک نه تنها در میکاپ، بلکه در گریم صورت نیز کاربرد دارد. این محصول، در سال 1930 توسط مکس فاکتور تولید و طراحی شد. پنکیک‌ها در نخستین کاربری خود، به عنوان پوششی مات و یکدست برای گریم بازیگران هالیوودی مورد استفاده قرار گرفتند.اما طولی نکشید که به ابزاری پرطرفدار تبدیل شدند و به تولید انبوه رسیدند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

پنکیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش کاماپرس، پنکیک، محصولی آرایشی است که در دسته ابزارهای پوشاننده یا پایه ساز میکاپ جای می‌گیرد. این محصول، ترکیبی بسیار غلیظ و سنگین بر پایه موم و روغن است که مزایای کم نظیری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پنکیک آرایشی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنکیک‌ها، پیگمنت رنگ بسیار غنی و قدرتمندی دارند. در واقع درصد پیگمنت به کار رفته در این محصول، بسیار بیشتر از ابزارهای مشابه مانند فونداسیون‌ها است. در نتیجه، قدرت کاور بیشتری برای پوست فراهم می‌نماید.
  • ساختار پودری پنکیک، بر خلاف پایه سنگینی که دارد، بافتی نرم و سبک روی پوست ایجاد می‌کند.
  • پوشش به وجود آمده توسط پنکیک، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد و ماندگاری آرایش را افزایش می‌دهد. همچنین، از میکاپ شما در برابر آب، رطوبت و گرمای هوا نیز محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

استفاده از پنکیک برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفته شد، پنکیک‌ها بر پایه موم و روغن تولید شده‌اند و ساختاری پودری شکل دارند. در اغلب موارد نیز، برای مات کردن آرایش و پوشش نواقص پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما با وجود تمام این مزایا، استفاده از پنکیک برای همه افراد مناسب نیست.

نکات زیر می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند:

  • اگر پوستتان چرب است و اغلب با ترشح بیش از حد سبوم از منافذ صورتتان مواجه می‌شوید، خرید پنکک برای شما، گزینه بهتری نسبت کرم پودر است.
  • در صورتی که پوست خشک و حساسی دارید، بهتر است تا جای ممکن از پنکیک استفاده نکنید. ساختار پودری و مات این محصول، خشکی پوست را تحریک می‌نماید و بعد از مدتی باعث ماسیدن آرایشتان می‌شود. خرید کرم پودر کار منطقی تری برای پاسخ به نیازهای پوستی شماست.
  • فرمول پودری پنکیک، به راحتی در چین و چروک‌های پوستی رسوب می‌کند و ظاهری ناخوشایند به وجود می‌آورد. به همین خاطر، توصیه می‌شود از پنکیک در نواحی دارای چین و چروک مانند اطراف چشم، خط لبخند و بین خطوط پیشانی استفاده ننمایید.

نقش پنکیک در آرایش‌های امروزی

پنکیک‌ها، حدود یک قرن است که در صنعت زیبایی متولد شده‌اند و در تمام این سالها، کاربری خود را با ترندهای جدید وفق داده‌اند.
از جمله ترندهای امروزی که با پنکیک قابل اجرا هستند، عبارتند از:

کانتورینگ

کانتورینگ، تکنیکی حرفه‌ای برای زاویه سازی چهره به کمک لوازم آرایشی است. از کانتور و برنزرها گرفته تا انواع کانسیلر، محصولات آرایشی بسیاری برای کانتورینگ پوست طراحی شده‌ است. در این میان، پنکیک‌ها نیز یکی از گزینه‌های پیش رو هستند.
برای کانتورینگ پوست به کمک پنکیک‌ها، به 2 تناژ رنگی از پنکیک احتیاج دارید:

 

  • پنکیک اول که برای ایجاد برجستگی‌های چهره به کار می‌رود، باید که 1 تا 2 درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد. سپس آن را روی برجستگی گونه‌ها، بین دو ابرو، پل بینی و چانه خود بمالید.
  • پنکیک بعدی را طوری انتخاب کنید که 2 تا 3 درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوستتان باشد و از آن برای ایجاد سایه‌های تیره کمک بگیرید. این پنکیک را در امتداد خط فک، زیر برجستگی گونه، دو طرف بینی و قسمت بالایی پیشانی خود بمالید.
  • سپس، بلندر مناسبی را انتخاب نمایید و آن را به خوبی مرطوب کنید. حالا با ضربات ملایم بلندر بر سطح پوست، پنکیک را به آرامی محو نمایید.
  • نهایتا، چند دقیقه صبر کنید تا پنکیک جذب شود و سپس به سراغ دیگر مراحل زیرسازی پوستتان برود.

مات کردن پوست

از گرمای هوا گرفته تا معضل پوست چرب، عوامل بسیاری هستند که باعث براق شدن پوست در حین آرایش می‌شوند. اما پنکیک‌ها با مزایای شگفت انگیز خود، می‌توانند به راحتی شما را از شر این مشکل نجات دهند. برای مات کردن پوست به کمک پنکیک، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • میکاپ معمولی خود را تا آخرین مرحله پیش ببرید و سپس به سراغ پنکیک‌ها بروید. پنکیکی که در این مرحله استفاده می‌نمایید، باید با طیف طبیعی پوستتان هارمونی داشته باشد.
  • برای استفاده از این محصول، به بلندر یا پد مخصوص پنکیک احتیاج دارید. پد را کاملا خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس، آن را بین دستمال کاغذی تمیزی بپیچید تا رطوبت اضافی از بین برود. این تکنیک، قدرت کاور و چسبندگی پودر پنکیک را افزایش می‌دهد.
  • حالا، پد را با ضربه‌های ملایم روی پنکیک بمالید تا به مقدار کافی از پودر آغشته شود.
  • در مرحله بعد، پدر را به آرامی روش سطح پوستتان بمالید. اگر می‌خواهید لایه سبکی از پودر پنکیک روی پوستتان منتقل شود، بلندر را با ضربات سطحی و گذرا روی پوست حرکت دهید. اما اگر می‌خواهید لایه غنی‌تری از پنکیک را روی پوستتان داشته باشید، بلندر را به صورت ضربه‌ای روی پوست بزنید و کمی فشار دهید.
  • در نهایت، چند دقیقه صبر کنید تا پنکیک خشک شود. حالا می‌توانید از فیکساتور استفاده کنید و آرایشتان را به اتمام برسانید.

کاور کبودی و لک‌های تیره

گفتیم که پنکیک‌ها پیگمنت رنگ بسیار قوی و قدرت کاور بالایی دارند. با این اوصاف، می‌توانید به راحتی برای پوشاندن کبودی، تیرگی و لک‌های پوستی از این ابزار آرایشی استفاده نمایید.

  • ابتدا پوستتان را با شوینده مناسبی بشویید.
  • مقداری پرایمر را روی سطح پوستتان بمالید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا پرایمر کاملا جذب شود. پرایمر، سطحی چسبنده و مات روی پوست ایجاد می‌کند و از این طریق، ماندگاری و قدرت کاور پنکیک را افزایش می‌دهد.
  • حالا، پد پنکیک خود را خود را خیس کنید و رطوبت اضافی آن را با دستمال تمیزی بگیرید.
  • پد مرطوب را روی پودر پنکیک بمالید تا به مقدار زیادی از پودر آغشته شود.
  • سپس، پد را با ضربه‌های آرام و پشت سر هم روی پوست بمالید. در هر ضربه، پد را کمی روی پوستتان فشار دهید تا مقدار مناسبی از پنکیک روی پوست منتقل شود. بعد از تمام شدن این مرحله، 5 دقیقه صبر کنید تا پنکیک کاملا جذب شود.
  • در ادامه، می‌توانید دیگر مراحل زیر سازی پوستتان را اجرا کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : روژاشاپ
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز