پلیس روسیه برای حفظ قرنطینه حق تیر می گیرد

لست سکند

دولت روسیه لایحه ای را برای گسترش اختیارات پلیس این کشور آماده کرده است که با تایید این لایحه پلیس می‌تواند حق باز کردن درهای اتومبیل ، محاصره کردن ساختمان‌های مسکونی و محصور کردن محل‌های تجمعات عمومی را بدست آورد و در صورت بروز هرگونه خطری حق تیر داشته باشد.

به گزارش کاماپرس با افزایش تعداد مبتلایان کرونا در روسیه اقدامات برای حفظ قرنطینه شدت یافته است و به گفته یك منبع مطلع در مجلس دوما به خبرگزاری اینترفاكس ، اصلاحات مربوط به اختیارات اضافی پلیس نیز در همین راستا توسط دولت تصویب شده ، اما هنوز این اختیارات جهت بررسی در مجلس عوام ارسال نشده‌اند.

در این لایحه آمده است: اگر فرد مظنون سعی کند اسلحه پلیس را بدست آورده یا “اقدامات دیگری انجام دهد که زمینه تهدید و حمله به ماموران انتظامی را ایجاد کند” به پلیس این حق را می دهد تا ضمن استفاده از اسلحه خود هنگام بازداشت، این اقدام از سوی فرد بازداشت شده را به مثابه اقدام مخاطره‌آمیز تلقی کند.

اعطای مصونیت قضایی به پلیس برای انجام وظیفه

همچنین با این لایحه به پلیس اجازه داده می‌شود تا جهت نجات و حفظ جان شهروندان یا جلوگیری از وقوع جرم ، اتوموبیل های مشکوک را باز و بازرسی کند. راننده ای که اتومبیل او در غیاب وی بازرسی شده است می بایست تا 24 ساعت بعد از این اتفاق از سوی پلیس اطلاع‌رسانی شود.

راز آسمان پایتخت

علاوه بر این ، مأمورین اجرای قانون حق دارند یک محوطه را محاصره یا حتی مسدود کنند. در مرزهای این محدوده نیروهای انتظامی می توانند افراد و وسایل نقلیه را جستجو و بازرسی کنند.

بند دیگری که دولت روسیه پیشنهاد کرد تا به قانون فعلی پلیس اضافه گردد این است که “یک افسر پلیس نمی بایست به خاطر اقداماتی که در حین انجام وظایف خود که وظایف محوله به پلیس به‌شمار می آید محاکمه شود”. همچنین ، در صورت برخورد قانونی ، پلیس مسئولیتی در قبال خسارات وارده در هنگام باز شدن خودرو نخواهد داشت.

پیشتر پلیس مسكو فقط مجاز بود با شهروندانی که قرنطینه بوجود آمده بواسطه شیوع ویروس کرونا را نقض می كنند جریمه كند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز