پشت پرده ویدئوی زنده به گور کردن جوجه های یک روزه + فیلم

یکی از فعالان صنعت مرغ گوشتی با بیان این که معدوم سازی جوجه های یک روزه اتفاق جدیدی نیست و هر از چندی توسط برخی واحدهای تولیدی به منظور مهندسی قیمت این نهاده انجام می شود اظهار کرد: متاسفانه جدا از غیرانسانی بودن این اقدام ، بعضا در این معدوم سازی ها، نیت سودجویی نیز مطرح است.

به گزارش کاماپرس روزهای اخیر فیلم های دل آزاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که کارگران واحدهای تولیدکننده جوجه یک روزه را در حال بار زدن این جوجه ها در کیسه‌های نایلونی مشکی رنگ و معدوم سازی جوجه ها به شیوه زنده به گور کردن نشان می‌دهد.

در پی انتشار این فیلم‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره دلیل این اقدام از جمله نبود مشتری به دلیل کاهش تقاضا و افت قیمت، گرفتن خسارت از بیمه و به صرفه نبودن تولید مرغ به انجام شده است. این درحالیست که تصویر نامه‌ای نیز با سربرگ انجمن تولید‌کنندگان جوجه یک روزه و امضای دبیر این انجمن – بدون مُهر انجمن – در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در این نامه از اعضای انجمن با تاکید درخواست شده نسبت به معدوم سازی تولید یک روز خود اقدام کنند.

 

در نامه مذکور عنوان شده است که معدوم سازی در مقطع کنونی برای جلوگیری از زیان واحدهای تولیدکننده جوجه یک روزه ضروریست و با واحدهای تولیدکننده ای که از معدوم سازی پیروی نکنند در موقع مقتضی برخورد می‌شود.

آریاک سفر

زنده به گور کردن جوجه های یک روزه برای مهندسی قیمت 

یک فعال صنعت پرورش مرغ گوشتی در گفتگو با کاماپرس با بیان این که این اقدام قطعا به منظور مهندسی قیمت جوجه یک روز صورت گرفته است، اظهار کرد: معدوم سازی جوجه های یک روزه اتفاق جدیدی نیست و هر از چندی توسط برخی واحدهای تولیدی به منظور مهندسی قیمت این نهاده انجام می شود.

وی که نخواست نامش در این گزارش عنوان شود ادامه داد: این بار اقدام تعدادی از این واحدها با انتشار فیلم هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و افکار عمومی را متاثر کرد، رسانه‌ای شد ولی این کار قبلا هم به دفعات صورت گرفته است.

این فعال صنعت پرورش مرغ گوشتی کاهش قیمت مرغ در بازار و کاهش تقاضا برای جوجه ریزی از سوی مرغداران را زمینه ساز این اقدام دانست و افزود: واحدهای تولیدکننده جوجه یک روزه در شرایطی که تقاضا در بازار کاهش یافته و بسیاری از مرغداران با تحمل زیان و فقط به امید جبران این زیان ها در دوره های آتی اقدام به جوجه ریزی می کنند حاضر به کاهش قیمت و تحمل زیان نبوده و با چنین اقدامات تاسف انگیزی که موجب آزار افکار عمومی می شود، سود و منافع خود را در هر شرایطی دنبال می‌کنند.

وی در پایان تعلل دولت در خرید مرغ را نیز در این ماجرا موثر دانست و خاطرنشان کرد: دولت به عنوان تنظیم کننده بازار باید در شرایط کنونی وارد عمل شود و زنجیره تولید مرغ را حمایت کند. متاسفانه دولت نیز در خرید مرغ به قیمتی که مرغداران با زیان مواجه نشوند، تعلل می کند و به طور غیرمستقیم مسئول بخشی از این صحنه های دل آزار است.

مرتبط با : انجمن تولید‌کنندگان جوجه یک روزه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “پشت پرده ویدئوی زنده به گور کردن جوجه های یک روزه + فیلم

  1. علیرضا گفته:

    این جز جنایت اسم دیگری ندارد هرکس این جنایت را انجام دادهه بیشرفی بیش نیست آن مسئول بیشرم هم که میگوید در دنیا اینکار رایج است یک جنایتکار است برای سود بیشتر اینهمه بی ناموسی میکنند بعد اسمشان را آدم میگذارند بدانید آه این جوجه ها یک روز پدرتان را در خواهد آورد نگوئیئد حیوان است این رسم روزگار است امیدوارم همانطور شما بیشرفها را هم اینجوری زنده زنده خاکتان کنند چوب خدا صدا ندارد

  2. مهرداد شریف‌زاده گفته:

    اینها انسان نیستند. هر دلیلی هم که وجود داشته باشد؛ این‌چنین هزاران موجود زنده را به قتل رساندن انسانی نیست و خدا را خوش نمی‌آید.

  3. محمدرضا باقرپور گفته:

    بعد از سگ‌کشی، نوبت به جوجه‌کُشی بعد از جوجه‌کِشی هم رسید؛ به نظرم، چنین حرکتی، هیچ توجیه عقلانی ندارد و یک کار وحشیانه است؛ ضمن اینکه، نشانگر بی برنامگی تولیدکنندگان و عدم آگاهی از بازار هم می باشد؛ سؤال این است که اگر امکاناتی، مانند: غذا برای نگهداری جوجه‌ها نبوده، چرا تخم‌ها، در ماشین جوجه کشی گذاشته شده و تبدیل به جوجه شده‌اند؟ سؤال دیگر من این است که یک کودک و نوجوانی که بارها با چه اشتیاقی، جوجه‌ای را گرفته و به خانه برده و ذوق کرده و به جوجه، رسیدگی کرده، اکنون با دیدن این صحنه در رسانه ها، چه حالی پیدا می کند؟ ما چرا با دست خودمان، نسل خودمان را بی‌عاطفه و خشن بار می آوریم؟ چرا به جای تلطیف فضای جامعه، خشونت را تزریق می کنیم؟ چه کسی باید پاسخگوی این ناهنجاری‌ها باشد؟ ساعت‌ها، جلسه و همایش گذاشته می شود تا خشونت‌های اجتماعی کاهش یابد؛ نخبگان علوم اجتماعی و فرهنگی، ساعت‌ها وقت می گذارند تا سند پیشگیری از خشونت اجتماعی نوشته و ابلاغ شود تا بلکه اندکی، از انواع خشونت‌ها و نزاع‌های خیابانی کاسته شود؛ آنوقت، با چنین حرکت‌های نسنجیده و سودجویانه تعدادی بی شعور و صرفاً با استناد به چندتا فرمول اقتصادی حتی شاید درست اما غیراخلاقی، با انعکاس آن در رسانه های مختلف، همه رشته ها پنبه می شود. برای چنین انسان! هایی، ویروس کرونا هم کم است به نظرم؛ باید یک شهاب‌سنگی بیفتد به همان کارگاه و عاملان این عمل را نابود کند. اینکه از سوی برخی مسؤولان، اظهار شده: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه، یک روال طبیعی است، گزاره درست و پسندیده‌ای نیست در جامعه‌ای که ادعای اخلاق می کنیم. شما باید قبل از این کار، از وضعیت بازار اطلاع داشته باشی؛ بعداً جوجه کِشی بکنی تا به جوجه کُشی نینجامد. آیا راه حل دیگری نبود؟

  4. بهزاد گفته:

    حالا از خود بپرسید چرا ما انسانها دچار بلایایی چون زلزله، سیل، کرونا و …. میشویم؟
    هر بدی که در جهان انجام دهیم روزی بسوی خود ما باز میگردد و این وعده الهی است.

  5. مریم گفته:

    خدایا چرااینقدراین آدمها ظالم هستند خدایاچقدراین تصاویروحشتناکه وقتی بچه بودیم یکی ازاین جوجه ها که داشتیم می‌مردند دوروز گریه میکردیم حالا ببین این جنایتکاران چه میکنند😭😭😭😭پس هربلایی خدابه سرمون میارد برای همین کارهای احمقانه است😭😭😭

  6. جهانگیر گفته:

    اقدام بی رحمانه و وحشیانه و بدون تدبیر بود باید بین کسانی که شرایط نگهداری را دارند تقسیم می کردند .هم اشتغال زایی میشد هم این همه جوجه زنده بگور نمیشد افسوس و صد افسوس از این حرکت نا بخردانه و قرون وسطایی .

  7. محمد زمانی گفته:

    سلام این عمل عین مادیگرایی است -هدف وسیله را توجیه میکند-برای رسیدن به هدف انسان هم میکشند-مشکلات مردم هم برایشان مهم نیست-مهم این است که به هدف برسیند

  8. امیر گفته:

    خدا لعنتتان کنه شما ادم نیستین اخه میاد این بد بختا اینادبختا نفرینتون میکنن من خودم یک دونه جوجه م میمرد دخ رو. گریه میکردم این جنایتکارا رو ببینید اینا به راحتی ادم هم میکشند مگه اون جوجه ها خون باباتون خوردن که اینجوری میکنینشون انشااله خودتونم یک روط اینجوری زنده به گور برین

  9. الهام نامور گفته:

    الهی خیر نبینید
    هر کدام از این ها جان دارند و چون کوچک و بی پناه و بی زبان هستند به راحتی میکشند
    مرگ هر یک مثل گرفتن جان انسان است اما وحشیانه تر چون انسان که کشته میشه کلی خانواده پشتش اند و پیگیر اما اینا بی کس و کارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز