پشت پرده ریزش های پیاپی بورس

بورس

برخی روایت‌های تاییدنشده، از نقش سفته‌بازی تعدادی از سهامداران حقوقی بزرگ برای پایین آوردن ارزش شاخص بورس خبر می‌دهند.
به گزارش کاماپرس، گزارش‌هایی که هنوز توسط مقام‌های مسئول به صورت رسمی تایید نشده گویای این است که برخی سهامداران حقوقی بزرگ با استفاده از روش‌های سفته بازی به دنبال پایین آوردن ارزش شاخص هستند تا در روزهای آینده بتوانند سهام ارزان را مجددا خریداری کنند. طبق این گزارش‌ها، این سهامداران حقوقی در حالی دست به سفته‌بازی زده‌اند که پیش از این قرار بوده برای ایجاد تعادل در بازار سرمایه ایفای نقش کنند.
ایسنا که در آخرین ساعت‌های کاری دیروز این خبر را منتشر کرد به نقل از نورنیوز آورده است: برخی گزارش‌های در دست بررسی حاکیست، تعدادی از کارگزاری‌ها با سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده در بازار سرمایه، سهامداران پرقدرت را از خرید منصرف کرده‌اند و به آنها تاکید کردند که با قرار نگرفتن در صف خرید و ریزش ارزش سهام می‌توانند طی روزهای آینده نسبت به خرید سهام ارزان اقدام کنند.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی جریان دارد که بورس و فرابورس، هفتۀ کاری را در حالی به پایان رساندند که نسبت به هفت روز قبل به ترتیب 75 هزار واحد و 868 واحد نزول داشتند. بورس روز گذشته با 13 هزار واحد کاهش نسبت به سه‌شنبه به مرز یک میلیون و 556 واحد رسید. این در حالی است که در آخرین روز کاری هفته قبل، شاخص کل بازار سرمایه یک میلیون و 631 هزار واحد بود. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۵۲۷۰ واحد نسبت به سه‌شنبه کاهش داشت و به رقم ۴۲۶‌هزار و ۹۸۰ واحد رسید. این شاخص چهارشنبه هفته قبل 449 هزار و 374 واحد را نشان می‌داد. شاخص کل فرابورس نیز دیروز ۱۷۷ واحد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش داشت و به رقم ۱۶‌هزار و ۴۸۹ واحد رسید. این در حالی بود که چهارشنبه هفته قبل این شاخص روی 17 هزار و 357 واحد قرار داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز