پشت پرده جلسه محرمانه تاج و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

هیات ریسه فدراسیون فوتبال در تقابل با سازمان بازرسی، مدعی هستند پرداخت یک یورو از پول قرارداد ویلموتس بر عهده آنها نیست.

به گزارش کاماپرس؛ در روزهای گذشته سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد با اتمام بررسی‌ها در پرونده قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، گزارش خود را نهایی کرده و 8نفر را به اتهام آنچه « اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها» عنوان شده به دادستان عمومی و انقلاب تهران معرفی کرده است. نام افرادی چون مهدی تاج ،حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان در این لیست است. حالا با انتشار اسامی این متهمان، پرونده ویلموتس علاوه بر تبعات بین المللی برای فوتبال ایران، درگیریهای قضایی هم برای مسببان امضای قرارداد ایجاد کرده است.

تاج: حق با ماست!

در همین راستا، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت پنهانی در دفتر کار مهدی تاج تشکیل جلسه دادند. به نقل از جام جم؛ در جلسه غیررسمی هیات‌رئیسه فدراسیون با مهدی تاج بحث‌هایی درگرفت که شاید خطرناک باشد. در این جلسه مطرح شد طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، گرفتن پول قرارداد ویلموتس از آنها خلاف قانون است و می‌تواند تبعاتی برای فوتبال ایران داشته باشد. در واقع بحث‌ها به نوعی علیه سازمان بازرسی بود که تاکید دارد باید پول قرارداد توسط مسببین امضای آن پرداخت شود.

مهدی تاج در جلسه گفت: « در قوانین فیفا و afc هست؛ عوایدی که مدیران و روسا نصیب فوتبال می‌کنند، متضمن پرداخت بدهی‌های آنهاست و این یعنی حق با ماست، چون درآمد زیادی برای فوتبال داشتیم.» اعضای هیات‌رئیسه در جلسه یک حساب و کتاب مالی کردند و گفتند در 8 سال گذشته حدود 30 میلیون دلار برای فدراسیون درآمد کسب کرده‌اند و بنابراین نباید یورویی به ویلموتس بدهند.

آریاک سفر

پرداخت پول ویلموتس از یوروهای ایران در فیفا

جمع‌بندی این نشست پرداخت پول ویلموتس از یوروهای ایران در فیفا بود. در جلسه غیررسمی اعضای هیات‌رئیسه رقم 7.5 میلیون یورو اعلام شد. یکی از اعضا گفت: «6 میلیون یورو در حساب بود که فیفا به خاطر شیوع کرونا کمک 1.7میلیون یورویی هم به فدراسیون داشت و در حال حاضر 7.5 میلیون یورو در حساب موجود است.» البته تاکید اعضای هیات‌رئیسه این بود که فدراسیون شانس زیادی برای شکستن رای فیفا دارد. تاج هم تاکید داشت به دلیل قوانین مالی سوئیس و دادگاه عالی ورزش که نسبت به فیفا متفاوت است، به احتمال فراوان رقم به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. یک منبع آگاه گفت احتمالا این‌ رقم تا 4 میلیون یورو کاهش پیدا کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در ورزش ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز