پر سودترین کالاها برای واردات از ترکیه

پر سودترین کالاها برای واردات از ترکیه، آنهایی هستند که در سریع ترین زمان ممکن به فروش رسیده و برای تاجر سود زیادی را به همراه داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ واردات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایمن تجارت کارآمد، از آنجایی که ترکیه کشور همسایه ایران است و وجود تحریم های اقتصادی و فشارهای بین المللی به ایران  باعث شده تا قیمت ارز نیز افزایش یابد.  به همین دلایل حجم مبادلات بین دو کشور ایران و ترکیه نیز نسبت به سال های قبل افزایش یافته است. همچنین علاقه ایرانیان به واردات کالا از کشور ترکیه تجار زیادی را به واردات کالا از این کشور ترغیب و تشویق می کند.

اما چه کالاهایی برای تجار و بازرگانان ایرانی برای واردات از ترکیه سود آور می باشد؟! موضوعی است که قصد داریم تا در این مطلب که توسط شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد (irclearance.com ) بعنوان یکی از برترین و قدیمی ترین شرکت ها در زمینه خدمات واردات کالا، ترخیص کالا و سایر امور بازرگانی و ترخیص کاری تهیه شده است، به آن بپردازیم. پس لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روابط تجاری ایران با ترکیه و مزیت واردات از این کشور

همانطور که گفته شد ترکیه از قدیمی ترین همسایه های مرزی ایران است و مراودات دو کشور سابقه دیرینه و قدیمی دارد.  همچنین ترکیه از جمله کشورهایی است که روابط تجاری گسترده در حوزه های مختلف داشته و بر این اساس بازرگانان و تجار ایرانی نیز بر روابط خوب بین دو کشور تمرکز و  تکیه کرده‌اند.

آریاک سفر

بنابراین می توان گفت برای بازرگانان و تجار ایرانی ترکیه از جمله کشورهایی است که ارتباط اقتصادی سود خوبی را برای آنها رقم زده و می توانند فعالیت اقتصادی مداوم و  خوبی را با این کشور داشته باشند.

همچنین وجود تنوع و داشتن راه های ارتباطی زیاد ترکیه با کشورهای مختلف چه از راه زمینی و چه دریایی با وجود دریای مدیترانه و سیاه تجار ایرانی را به واردات کالاهای مختلف و متنوع  از این کشور بیشتر ترغیب می کند.

روابط تجاری ترکیه با سایر کشورها

ترکیه کشوری است که از طریق دریای سیاه و مدیترانه به کشورهای مختلفی متصل است.  بنابراین ارتباطات موثری به لحاظ اقتصادی و موقعیت های دیگر سیاسی با سایر کشورها دارد، و می توان گفت یکی از قطب های بزرگ تجاری در منطقه خاورمیانه می باشد.

همچنین از مهم ترین همسایه ها و نیز شرکای تجاری ترکیه، کشورهای چین، ایران، آلمان، روسیه، فرانسه، هند، امارات، کره جنوبی و غیره هستند که این امر موجب می شود تا کشورهای زیادی به مراودات تجاری با این کشور اورآسیایی ترغیب شوند.

بهترین کالاها که جهت سرمایه گذاری برای واردات از ترکیه کدام اند؟

ترکیه به لحاظ کشاورزی جزو کشورهای مستقل و پیشرفته محسوب می شود.  بنابراین بهترین کالاهای وارداتی در اولویت اول برای سرمایه گذاری کالاهای وارداتی از ترکیه،  محصولات کشاورزی و خشکبار هستند.  همچنین به دلیل مرزهایی مشترک ترکیه با کشورهای اروپایی این کشور به لحاظ پوشاک و بدلیجات جزو برترین ها در این زمینه است.  به طوری که در  مد و زیبایی یکی از کشورهایی است که حرف اول را در این زمینه می زند.

پس می توان گفت که این کالاها می تواند در ایران نیز فروش خوبی داشته باشد،  و تجار و بازرگانان می توانند با سرمایه گذاری برای واردات این قبیل کالاها سود خوبی را کسب کنند.

اما به طور کلی بهترین کالاهایی که می توان برای واردات از کالاها بر روی آنها سرمایه گذاری نمود و در ایران نیز فروش خوبی دارد شامل موارد زیر هستند.

  • خشکبار
  • گندم های دامی
  • لوبیای سالم و خرد شده
  • موزهای سبز و یا خشک شده
  • فسفاتک ها
  • تخته های فیبری
  • محصولات چوبی
  • داروهای نایاب
  • زعفران
  • فسفات کلسیم
  • آلومینوکلسیک
  • مواد پتروشیمی
  • بدلیجات و اکسسوری ها
  • تجهیزات ساختمانی شامل کاشی، سرامیک،  کابینت و غیره

در این لیست می توان کالاهای دیگری همانند کالاهای الکتریکی نظیر ژنراتورهای برق قوی، لوازم یدکی، پارچه، مواد اولیه کارخانجات نساجی، انواع چراغ ها و وسایل روشنایی، لوازم خانگی، مواد و ظروف پلاستیکی، بلور، چینی و چدن را نام برد که این کالاها نیز در اولویت دوم از بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه برای سود آوری محسوب می‌شود.

آشنایی با پر سودترین کالاها برای واردات از ترکیه

در میان کالاهای ذکر شده پنج دسته از بهترین و پر سودترین کالاها برای واردات از ترکیه هستند که شناخت و آشنایی آنها می تواند به تجار در جهت کسب سود بیشتر کمک کند.

پوشاک

از اصلی ترین و پر فروش ترین کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می شود و سود زیادی را برای تجار و بازرگانان به همراه دارد،  پوشاک است. همانطور که گفته شد ترکیه به دلیل مراودات تجاری با کشورهای مختلف اروپایی و به عنوان یک کشور اورآسیایی یکی از مراکز مد می باشد که تنوع پوشاک و لوازم اکسسوری در این کشور زیاد است.

همچنین پوشاک این کشور از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. از طرفی پوشاک ترکیه از پر مصرف ترین و پر فروش ترین کالاهای وارداتی از ترکیه در کشور است که علاقه مندان زیادی را در ایران دارد، و برای تجار و بازرگانان ایرانی کسب سود زیادی به همراه دارد.

بدلیجات

خانم ها علاقه زیادی به بدلیجات و اکسسوری های سبک جدید و نو دارند.  بنابراین فروش و واردات این قبیل کالاها از ترکیه که مرکز انواع و اقسام اکسسوری و وسایل زینتی متنوع و گسترده است،  برای تجار و بازرگانان ایرانی سود خوبی را به همراه دارد.

لوازم نساجی

تولید کنندگان صنعت نساجی در ایران برای تولید پوشاکی خوب و اهداف بالا به مدل های ترک نیازمند هستند.  بنابراین می توان با وارد کردن لوازم نساجی و محصولات مربوط به این صنعت بخش بزرگی از نیازهای تولیدکنندگان را تامین کرد.

تجهیزات ساختمانی

تجهیزات ساختمانی یکی از کالاهای وارداتی پر سود برای تجار می باشد. زیرا ساخت و سازهای شیک و زیبا در ترکیه،  معماران و مهندسین در صنعت عمران و آبادانی را ترغیب می کند تا برای زیباتر شدن و لوکس شدن نمای ظاهری و درونی ساختمان به تجهیزات ساختمانی مدل های ترک روی بیاورند.

بنابراین ورود کالاهای ساختمانی نظیر کاشی،  سرامیک و لوستر،  انواع چراغ و غیره در ایران فروش زیادی داشته و تجار از این طریق سود زیادی را کسب می کنند.

محصولات کشاورزی

ترکیه به لحاظ کشاورزی مرغوب و با کیفیت به حد خودکفایی رسیده است،  و یکی از نام آوران در این صنعت می باشد.  بنابراین ورود محصولات کشاورزی به کشور نیز سود زیادی را برای تجار و بازرگانان به همراه دارد.

ورود کالا از ترکیه از کدام مرز صورت می گیرد؟

یکی از گمرکات و مرزهای مهم برای ورود کالاها از ترکیه مرز بازرگان است. منطقه بازرگان شاهراه ایران و ترکیه شناخته شده و یکی بزرگ ترین گمرکات در ایران است.

ترخیص و ورود کالاها از ترکیه از طریق گمرک بازرگان و منطقه آزاد ماکو انجام می شود که می توان گفت به طور معمول این گمرک محل ترخیص و ورود کالاهای کشورهایی همچون ترکیه و عراق از طریق مرز زمینی است.

مراحل واردات و ترخيص کالا از ترکیه

مراحل واردات و ترخيص کالا از ترکیه همانند سایر کشورها بوده و هیچ تفاوتی با نهایت ندارد.  به این صورت که تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی از ترکیه نیز همانند سایر کشورها باید انجام گیرد، که در راس اقدامات و عملیات ترخیص، تنظیم اظهار نامه است.  تنظیم اظهار نامه نیز به مدارکی نیاز دارد.

از جمله مدارکی که برای تنظیم اظهار نامه نیاز می باشد، گواهی قبض انبار،  بارنامه،  بیمه نامه،  مدارک خرید و فروش کالا،  کارت بازرگانی،  پروفرما،  اینویس،  مجوزات لازمه برای بهداشت و غیره هستند که در مورد ترخیص و ورود کالا از ترکیه این اقدامات نیز صدق می کند.

اما مهم ترین نکته آن است که بدانید پر سودترین کالاها برای واردات از ترکیه کدام هستند.  قبل از آن نیز باید نسبت به خواندن و مطالعه بخشنامه های صادر شده از طرف سازمان های ذیربط اقدام نموده تا در هنگام ورود و ترخيص کالا به مشکلی بر نخورید.

اما از آنجایی که مطالعه بخشنامه به دلیل تغییرات مداوم آنها و نیز انجام تشریفات گمرکی کالاها امری دشوار و طاقت فرساست،  بهترین کار برای انجام این امور کمک گرفتن از یک ترخیص کار و حق العمل کاران حرفه ای و مجرب می باشد که در این زمینه تخصص و دانش کافی را دارد.  این افراد با بهره گیری از تجربه و مهارت خود کالای شما را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه بدون هیچ گونه مشکلی ترخیص می کنند.

 

مرتبط با : ایمن تجارت کارآمد
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز