پرکاربردترین مصالح ساختمانی آهن است

آهن

آهن آلات از قدیم الایام جزئ اصلی و اساسی در ساخت و ساز بوده است و امروزه هم از عناصر مهم و پایه محسوب می شود. درواقع آهن آلات در صنعت ساختمان از پرکاربردترین مصالح می باشد که از ابتدای ساخت یک ساختمان در مراحل فوندانسیون جهت مقاوم سازی و تا مراحل میانی و پایانی برای ایجاد سازه های سقفی از انواع آهن آلات استفاده می شود.

به گزارش کاما پرس، صنایع آهن و فولاد از پایه های اقتصادی و اجتماعی همه کشورهای جهان به حساب می آید و کالایی اساسی در بورس هستند. آهن را از سنگ معدن با استفاده از کوره های وزشی استخراج می کنند. آهن آلات در شکل های مخلتفی به تولید می رسد و در صنایع استفاده می شود. از جمله محصولات کاربردی آهنی می توان به انواع میلگرد، انواع ورق، انواع تیرآهن و غیره اشاره کرد. شما می توانید در صورت نیاز به خرید هر یک از محصولات فولادی به صورت آنلاین از سایت های مختلف استعلام قیمت کنید. معمولا کارخانه های تولیدکننده از شبکه های اجتماعی برای اعلام قیمت محصولات تولید خود استفاده می کنند. البته در این میان برخی نیز به صورت تلفنی اعلام قیمت می کنند.

آشنایی با انواع میلگرد

یکی از سازه های فولادی که در صنعت ساخت و ساز به وفور استفاده می شود، میلگرد می باشد. یکی از فرآورده های آهنی، میلگرد می باشد. همانطور که می دانید هر میلگرد بنا به استانداردی که دارد از شکل ظاهری منحصر به خود برخوردار است. میلگردهای A1 نرم و بدون آج می باشند، اما میلگرد A2 نیمه سخت و با آج ساده و میلگردهای A3 و A4 سخت از آجی پیچیده برخوردار می باشند. بر روی میلگرد نیز شکل عاج ها به صورت بدون عاج، مارپیچ، یکنواخت، جناقی و مرکب می باشد.

آشنایی با انواع ورق آهن 

بنا به اعلام ایسنا ورق آهن در انواع متنوعی تولید و به مصرف می رسد. در مورد انواع ورق می توان به ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی و ورق اسیدشویی اشاره کرد. ورق سیاه و ورق گالوانیزه از جمله مشهورترین ورق های نورد گرم می باشند که در گریدهای ST37، ST52، S255 و S355 به تولید می رسند. این نوع ورق ها در صنعت ساختمان بسیار پرکاربرد می باشند. یک ورق گالوانیزه یا ورق سفید، ورق نورد گرمی می باشد که سطح آن قلع اندود شده است. ورق رنگی از پاشیدن رنگ های مختلف آبی، سفید، نارنجی و غیره بر سطح ورق گالوانیزه تولید می شود. این نوع ورق ها کاربرد زیادی دارند. علاوه بر این در ساختمان سازی و نمای داخلی و خارجی و سقف سوله ها به وفور استفاده می شوند. برای استعلام قیمت انواع ورق می توانید با یک جست و جوی ساده در بستر وب و با مراجعه به سایت های فروش آهن از آن آگاه شوید.

آریاک سفر

 انواع استانداردهای تیرآهن 

یکی از مهمترین پروفیل های ساختمانی تیرآهن می باشد که داری ظاهری به شکل حروف I و H انگلیسی است. در مجموع می توان گفت که در بین انواع استانداردهای تیرآهن، تیرآهن IPE در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تیرآهن از استانداردهای اروپا پیروی می کند و ضخامت بال های ابتدا و انتهای آن یکسان است. استانداردINP  نسبت بیشتر در روسیه و چین استفاده می شود که در این استاندارد ضخامت بال های تیرآهن نازک و کم کم تا انتها ضخیم تر می شود.

تیرآهن با قیمت مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

شما می توانید بر حسب نیاز خود به هر یک از محصولات فولادی، در بستر اینترنت قیمت آن را بیابید. سایت های بسیاری وجود دارند که قیمت محصولات فولادی محتلف را به صورت لحظه به لحظه در اختیار همگان قرار می دهند. یکی از این سایت ها، سایت آهن ملل اصفهان می باشد که همواره و به صورت لحظه به لحظه قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی را در سایت و کانال تلگرام خود منتشر می کند. علاوه بر این، این شرکت هر روز در صفحه اینستاگرام خود میانگین قیمت، تحلیل بازار و روند بازار را به صورت روزانه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز