پرویز پورحسینی مغلوب کرونا شد

لست سکند

پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون بامداد امروز جمعه 7 آذرماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن 79 سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش کاماپرس، بنا به اعلام رسانه ها پورنگ پورحسینی فرزند پرویز پورحسینی درگذشت این هنرمند نامدار سینما و تلویزیون را تایید کرده است. پرویز پور حسینی مدتی پیش به ویروس کووید 19 مبتلا شده بود از چند روز قبل به دلیل وخیم شدن وضعیت تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شده بود.

ایفای نقش به یاد ماندنی مرحوم پرویز پورحسینی در کنار زنده یاد خسرو شکیبایی در سریال روزی روزگاری یکی از بهترین نقش آفرینی های این بازیگر برجسته سینما و تلویزیون ایران بوده است.

پورحسینی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. وی در عرصه تئاتر نیز بازیگر توانایی به شمار می آمد و در آثار بزرگانی همچون پیتر بروک، آربی آوانسیان، حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی به ایفای نقش پرداخته بود.

وی همچنین در عرصه هنر هفتم نیز نقش آفرینی های به یادماندنی در کارنامه خود ثبت کرده بود که از آن جمله بازی در فیلم‌هایی چون «کمال‌الملک» به کارگردانی علی حاتمی، «کشتی آنجلیکا» به کارگردانی محمد بزرگ نیا، «باشو غریبه‌ای کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی، «روز فرشته» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «شب حادثه» به کارگردانی سیروس الوند و «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

زنده یاد پورحسینی در حوزه تلویزیون نیز در سریالهای پرمخاطبی مثل روزی روزگاری اثر امرالله احمدجو، «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری، «بی گناهان» به کارگردانی احمد امینی، «سرزمین کهن» اثر کمال تبریزی و «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم نقش آفرینی های هنرمندانه ای کرده است.

آخرین تجربه تلویزیونی این بازیگر صاحبنام در مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» علی غفاری رقم خورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز