پروفیل طرح‌ دار چه کاربردی دارد؟ + قیمت روز بازار آهن آلات 1 خرداد 1402

پروفیل طرح دار-کاماپرس

پروفیل‌ها اصولا محصولات فولادی با ساختار و طرح ساده هستند. این محصولات به طور گسترده در صنایع گوناگون از جمله ساختمان و عمران استفاده می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، پروفیل طرح‌دار به واسطه نقش روی آن در زیباسازی فضاهای شهری، درب، پنجره، نرده‌های راه‌پله، حفاظ ساختمان، مبلمان شهری، مبلمان خانگی و سایر سازه‌های فلزی مورد مصرف قرار می‌گیرد. کاماپرس در ادامه به معرفی ویژگی‌های پروفیل طرح‌دار می‌پردازد.

پروفیل‌های فولادی چه محصولاتی هستند؟

پروفیل‌ها محصولاتی هستند که از فولاد ساخته شده‌اند و با نورد، کشش یا فشار دادن شکل می‌گیرند. این اشکال در تمام طول خود سطح مقطع یکسانی دارند. پروفیل‌های فولادی که اغلب در تقویت بتن یا سازه‌های ساختمانی استفاده می‌شوند، به افزایش استحکام پروژه‌ها عمرانی کمک شایانی می‌کنند.

انواع مختلفی از پروفیل‌های فولادی وجود دارد، از تقویت کننده‌های بتن گرفته تا پروفیل‌های خاص که هیچ شکل استانداردی ندارند. انواع دیگر شامل پروفیل‌های فولادی بزرگ همچون فولاد زاویه دار به شکل مساوی یا نابرابر و همچنین پروفیل‌های خاص و میله‌های گرد یا مستطیل شکل می‌شود. در این میان پروفیل‌های طرح‌دار با نقوش خاص خود عموما جنبه تزئیناتی دارند. در تولید پروفیل طرح‌دار از ورق استیل 37 فولاد مبارکه ذوب آهن استفاده می‌شود. ضخامت پروفیل طرح‌دار به اندازه دو میلی‌متر است.

قیمت پروفیل طرح دار

تولید پروفیل طرح‌دار به جهت ایجاد نقش برروی آن مسلما از هزینه متفاوتی برخوردار است. از آن‌جا که در تولید این محصولات از ورق فولاد مبارکه ذوب آهن استفاده می‌شود، هرگونه افزایش یا کاهش در هزینه این ورق‌ها بر قیمت نهایی پروفیل طرح‌دار تاثیر می‌گذارد. وزن پروفیل و ابعاد آن دو عامل مهم دیگر در احتساب قیمت پروفیل است. علاوه‌بر آن، اتفاقات و تصمیمات سیاسی و اقتصادی هزینه پروفیل طرح‌دار را بیشتر یا کمتر می‌کند. آگاهی از قیمت روز محصولات فولادی در بازار آهن نیاز مشتریان دائمی این صنعت است. وبسایت آهن ملل با برخورداری از کارشناسان خود هزینه نهایی این محصولات را به صورت روزانه به اطلاع می‌رساند. لازم به ذکر است که آهن ملل به مشتریان خود جهت انتخاب بهتر مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

آریاک سفر

جدول زیر شامل قیمت تعدادی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن آلات ایران می‌شود:

آهن ملل اصفهان-کاماپرس

منبع: https://ahanmelal.com/steel-profile-square-tube/patterned-profile-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز