پرسپولیس و استقلال در یک قدمی خصوصی سازی

با توجه به اظهارات مدیرعامل فرابورس ایران درباره اقدامات انجام شده برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نظر می رسد بالاخره این دو باشگاه در یک قدمی خصوصی سازی قرار گرفتند.
به گزارش کاماپرس، سالهاست که بحث خصوصی سازی دو باشگاه محبوب استقلال و پرسپولیس مطرح می شود اما همواره و به دلایلی از جمله مسایل اقتصادی، عدم تمایل دولت به این واگذاری و … این موضوع به تعویق افتاده است اما فرابورسی ها پیش بینی می کنند که به زودی شاهد عرضه سهام سرخابی‌ها باشیم.
البته ناگفته نماند که یک سری فرآیندها از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی ها هم باید در این مسیر طی شود که به گفته مدیرعامل فرابورس ایران زمان زیادی برای این موارد صرف نخواهد شد، ضمن اینکه جلسات هفتگی و منظمی هم در سازمان خصوصی‌سازی برای بررسی این موضوع به ویژه نحوه واگذاری و مدل‌های واگذاری برگزار می‌شود تا هر چه زودترشاهد اتمام این موضوع و میزبانی بازار سرمایه از ورود این دو باشگاه باشیم.

استقبال بازار سهام از سرخابی ها

مدیرعامل فرابورس ایران در گفتگو  با ایرنا با اشاره به استقبال بازار سهام از ورود و پذیرش سرخابی ها می افزاید: فقط برخی فرآیندها از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی‌های این دو باشگاه باقی مانده است.
امیر هامونی ادامه می دهد: فرآیند خصوصی سازی معمولا یک مقاومتی از سوی خود مدیران دولتی آن شرکت ها برای عرضه سهام و خصوصی شدن وجود دارد واین مقاومت در تمام مدیران صنایع دولتی مشاهده می‌شود اما از سوی سهامدار عمده که همان دولت یا وزارت وزارت ورزش است، چنین مواردی وجود ندارد.
او اضافه می کند: تا زمانی که شرکت‌ها را وارد بازار سرمایه نکنیم، مسائل و مشکلات آنها حل نخواهد شد.
مدیرعامل فرابورس می گوید: مدل بسیار مناسبی برای واگذاری این دو باشگاه در شورای نظارت بر اصل ۴۴ پیشنهاد شده است، به طوری که ۱۰ درصد از سهام برای کشف قیمت در نظر گرفته شود، ۵۰درصد دیگر به شرکت های سهامی عامی که بالای ۱۰هزار نفر سهامدار دارند، اختصاص می یابد، همچنین ۴۰درصد مابقی هم می تواند به تعاونی های سهامی عام و فراگیر کل کشور واگذار شود.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز